نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

برند لنوو

Lenovo Group Limited ، که اغلب به Lenovo کوتاه می شود ، یک شرکت فناوری چند ملیتی مستقر در هنگ کنگ است که مقر آن در خلیج کوارک مستقر است و دارای دفتر مرکزی در موریسویل ، کارولینای شمالی و پکن است این شرکت رایانه های شخصی ، رایانه های لوحی ، تلفن های هوشمند ، ایستگاه های کاری ، سرورها ، دستگاه های ذخیره سازی الکترونیکی ، نرم افزار مدیریت IT و تلویزیون های هوشمند را طراحی ، توسعه ، تولید ، و فروش می کند و از مارس سال 2019 با فروش واحدها بزرگترین فروشنده رایانه های شخصی در جهان است. همچنین خطوط تجاری رایانه های نوت بوک ThinkPad و ThinkBook را به بازار عرضه می کند. خطوط مصرفی لپ تاپ های نوت بوک IdeaPad ، Yoga و Legion؛ و خطوط IdeaCentre و ThinkCentre دسک تاپ.

Lenovo در بیش از 60 کشور جهان فعالیت دارد و محصولات خود را در حدود 160 کشور به فروش می رساند. این مرکز دارای مراکز تحقیقاتی در پکن ، چنگدو ، یاماتو (بخشدار کاناگاوا ، ژاپن) ، شانگهای ، شنزن و موریسویل (کارولینای شمالی ، ایالات متحده) ، است و همچنین دارای Lenovo NEC Holdings ، سرمایه گذاری مشترک با NEC است که کامپیوترهای شخصی را برای بازار ژاپن Lenovo در نوامبر 1984 با نام Legend در پکن تاسیس شد و در سال 1988 در هنگ کنگ گنجانیده شد. Lenovo در سال 2005 تجارت رایانه شخصی IBM را بدست آورد و توافق کرد کسب و کار مبتنی بر Intel را در سال 2014 به دست آورد.

Lenovo در سال 2012 وارد بازار تلفن های هوشمند شد. سال 2014 بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند در سرزمین اصلی چین بود. در سال 2014 ، Lenovo سازنده گوشی تلفن های همراه آمریکایی Motorola Mobility را از Google به دست آورد. در سال 2017 ، Lenovo تجارت رایانه شخصی فوجیتسو را بدست آورد.  Lenovo در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ ثبت شده و یکی از مؤسسهای شاخص شرکتهای وابسته به چین وابسته به Hang Seng است که اغلب به عنوان سهام "تراشه قرمز" خوانده می شود.

محاسبات شخصی و تجاری ویرایش لنوو خطوط لپ تاپ نوت بوک ThinkPad ، IdeaPad ، Yoga ، Legion و Xiaoxin (فقط در چین می فروشد) و همچنین دسک تاپ های IdeaCentre و ThinkCentre را به بازار عرضه می کند. در سال 2005 با دستیابی به مشاغل رایانه شخصی IBM ، از جمله خطوط ThinkPad و ThinkCentre ، بطور قابل توجهی گسترش یافت. از ژانویه سال 2013 ، محموله رایانه های مارک THINK از زمان تصاحب این برند Lenovo دو برابر شده است و تصور می شود حاشیه سود آن بالاتر از 5 درصد باشد. Lenovo به طرز تند و تیز برند THINK را از رایانه های شخصی لپ تاپ به نفع تبلت ها و دستگاه های ترکیبی مانند ThinkPad Tablet 2 ، ThinkPad Yoga، ThinkPad 8، ThinkPad Helix و ThinkPad Twist گسترش داد. این تغییر به عنوان پاسخی به محبوبیت روزافزون دستگاه های تلفن همراه و انتشار ویندوز 8 در اکتبر 2012 منجر شد. Lenovo با این استراتژی با ارزش بالا موفقیت چشمگیری کسب کرد و در سال 2013 بیش از 40٪ بازار رایانه های ویندوز را با قیمت بالاتر کنترل کرد. 900 دلار در ایالات متحده.

برند هوآوی

Huawei  یک شرکت فن آوری چند ملیتی چینی است که مقر آن در شنژن ، گوانگدونگ است. این تجهیزات ، تجهیزات ارتباط از راه دور و لوازم الکترونیکی مصرفی (به طور عمده تلفن های هوشمند) را طراحی ، توسعه و به فروش می رساند. این شرکت در سال 1987 توسط رن ژنگفی ، معاون سابق رئیس هنگ در ارتش آزادسازی خلق تأسیس شد. [5] در ابتدا با توجه به ساخت کلیدهای تلفن ، Huawei تجارت خود را گسترش داده است تا شامل ساخت شبکه های ارتباطی از راه دور ، ارائه خدمات و تجهیزات مشاوره ای و عملیاتی به شرکتهای داخل و خارج از چین و تولید دستگاههای ارتباطی برای بازار مصرف شود.

هواوی تا دسامبر سال 2019 بیش از 194000 کارمند دارد.  هواوی محصولات و خدمات خود را در بیش از 170 کشور جهان مستقر کرده است.  این شرکت در سال 2012 به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات ارتباطات در جهان از اریکسون سبقت گرفت ،  و در سال 2018 به عنوان دومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان ، پشت سامسونگ الکترونیک پیشی گرفت. در دسامبر سال 2019 ، هواوی گزارش داد که درآمد سالانه آن در سال 2019 به 121.72 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

هواوی اگرچه در سطح بین المللی موفق است ، به دلیل ادعای حمایت دولت ناخواسته ، پیوندهای ارتش آزادسازی مردم و نگرانی از امنیت سایبر - در درجه اول از دولت ایالات متحده - در برخی بازارها با مشکل روبرو شده است که تجهیزات زیرساخت هوآوی ممکن است نظارت دولت چین را ممکن کند.  با توسعه شبکه های بی سیم 5G ، از ایالات متحده تماس گرفته شده است تا از استفاده محصولات Huawei یا شرکت مخابراتی چینی ZTE توسط ایالات متحده و متحدان آن جلوگیری شود.

هواوی ادعا کرده است که محصولات این شرکت از هیچ فروشنده دیگری خطر بیشتری برای امنیت سایبری ندارند و هیچ مدرکی درباره ادعاهای جاسوسی ایالات متحده وجود ندارد.  سؤالاتی درباره مالکیت و کنترل هوآوی و همچنین نگرانی در مورد میزان حمایت دولت نیز باقی مانده است. هواوی همچنین متهم به کمک به نظارت و بازداشت گسترده اویغورها در اردوگاه های آموزش مجدد سین کیانگ شده است ، که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده منجر به تحریم شده است.

در بحبوحه جنگ تجاری مداوم بین چین و آمریکا ، هواوی به دلیل ادعای نقض اراده قبلی تحریم های ایالات متحده علیه ایران از انجام تجارت با شرکت های آمریکایی جلوگیری شد. در تاریخ 29 ژوئن سال 2019 ، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به توافق رسید تا مذاکرات تجاری با چین را از سر بگیرد و اعلام کرد که وی مجازاتهای فوق الذکر را برای هواوی کاهش خواهد داد. هوآوی در ماه ژوئن 600 کار را در مرکز تحقیقاتی سانتا کلارا انجام داد و در دسامبر سال 2019 رن ژنگفی اظهار داشت بنیانگذار این مرکز را به کانادا منتقل می کند زیرا این محدودیت ها باعث تعامل آنها با تعامل با کارمندان آمریکایی می شود.

در ماه ژوئیه سال 2020 ، هواوی از سامسونگ و اپل پیشی گرفت و برای اولین بار به عنوان پیشرو در زمینه تلفن همراه هوشمند جهان در جهان تبدیل شد و این امر در درجه اول به دلیل افت فروش جهانی سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2020 به دلیل تأثیر همه گیر COVID-19 بود.

به گفته بنیانگذار شرکت رن ژنگفی ، نام Huawei از شعاری که او در یک دیوار دید ، برگرفته می شود ، Zhonghua youwei به معنی "چین وعده داده است" (中华 有为 ، Zhōnghuá yéuwéi) ، هنگام راه اندازی این شرکت و به یک نام احتیاج داشت. [25] Zhonghua یا هوآ به معنای چین است ،  در حالی که شما به معنای "نوید / نشان دادن وعده" هستید.  هواوی همچنین به عنوان "دستاورد باشکوه" یا "چین قادر است" ترجمه شده است که قرائت های ممکن برای این نام است.  در پینین چینی ، نام Huáwéi ،  است و [xw Mandarinwéi] در چینی ماندارین تلفظ شده است.

در کانتونی ، این نام با Jyutping به عنوان Waa4-wai4 ترجمه می شود و تلفظ می شود [wȁːwɐ̏i]. با این حال ، تلفظ Huawei توسط غیر چینی ها در سایر کشورها متفاوت است ، به عنوان مثال "Hoe-ah-wei" در هلند.  این شرکت تغییر اسم را در انگلیسی در نظر گرفته بود زیرا نگران بود که غیر چینی ها این اسم را برای تلفظ سخت پیدا کنند ،  اما تصمیم گرفت نام را حفظ کند ، و به جای آن ، تشویق به شناسایی نام کرد تا تشویق یک تلفظ نزدیک تر به "Wah -Way "با استفاده از کلمات" Wow Way ".

در ژوئیه سال 2003 هواوی بخش گوشی خود را تأسیس کرد و تا سال 2004 ، هواوی اولین تلفن خود را با نام C300 عرضه کرد. U626 اولین گوشی 3G هواوی در ژوئن 2005 بود و در سال 2006 ، هواوی اولین گوشی 3G با نام Vodafone با نام V710 را راه اندازی کرد. U8220 اولین گوشی هوشمند اندرویدی هواوی بود و در MWC 2009 رونمایی شد. هواوی در CES 2012 دامنه Ascend را با شروع Ascend P1 S. با شروع Ascend P1 S. معرفی کرد. در MWC 2012 ، هواوی Ascend D1 را راه اندازی کرد. در سپتامبر 2012 ، هواوی اولین تلفن آماده 4G خود ، Ascend P1 LTE را عرضه کرد. در CES 2013 ، هواوی Ascend D2 و Ascend Mate را راه اندازی کرد. در MWC 2013 ، Ascend P2 به عنوان اولین گوشی هوشمند LTE Cat4 در جهان به بازار عرضه شد. در ژوئن 2013 ، هواوی Ascend P6 را راه اندازی کرد و در دسامبر 2013 ، هواوی Honor را به عنوان یک برند مستقل تابعه در چین معرفی کرد.

در CES 2014 ، هواوی Ascend Mate2 4G را در سال 2014 راه اندازی کرد و در MWC 2014 ، هواوی تبلت MediaPad X1 و اسمارت فون Ascend G6 4G را راه اندازی کرد. سایر راه اندازی شده در سال 2014 شامل Ascend P7 در ماه مه 2014 ، Ascend Mate7 ، Ascend G7 و Ascend P7 Sapphire Edition به عنوان اولین گوشی هوشمند 4G چین با صفحه نمایش یاقوت کبود بود.  در ژانویه سال 2015 ، هواوی نام تجاری "Ascend" را برای تلفن های پرچمدار خود قطع کرد و سری جدید P را با هواوی پی 8 راه اندازی کرد. هواوی همچنین برای ساخت Nexus 6P در سال 2015 با Google همکاری کرد. مدل های فعلی در خطوط P و Mate ، Mate 30، Mate 30 Pro، Mate 30 5G، Mate 30 Pro 5G P30، P30 Pro، Mate 20، Mate 20 Pro و Mate 20 X در سال 2018 و 2019 منتشر شد.


برند اچ تی سی

شرکت HTC (چینی سنتی: 宏達 國際 電子 股份有限公司؛ چینی ساده شده: 宏达 国际 电子 股份有限公司؛ pinyin: Hóngdá Guójì Diànzǐ Gǔfèn Yǒuxiàn Gōngsī) (شرکت فناوری پیشرفته رایانه ، به معنای واقعی کلمه Hongda International Electronics Co.، Ltd. به HTC و با حروف کوچک سبک) یک شرکت الکترونیکی مصرفی تایوانی است که مقر آن در منطقه Xindian ، شهر جدید تایپه ، تایوان است. HTC که در سال 1997 تاسیس شد ، به عنوان یک تولید کننده طراحی اصلی و تولید کننده تجهیزات اصلی ، طراحی و ساخت رایانه های لپ تاپ آغاز شد

پس از ساخت اولیه تلفن های هوشمند که بیشتر مبتنی بر ویندوز موبایل است ، HTC به عنوان یکی از بنیانگذاران Open Handset Alliance ، گروهی از سازندگان گوشی و اپراتورهای شبکه تلفن همراه اختصاص یافت که به توسعه سیستم عامل موبایل اندرویدی اختصاص یافته است. HTC Dream (در بسیاری از کشورها با نام T-Mobile G1 توسط T-Mobile به بازار عرضه شد) اولین تلفن در بازار بود که اندروید را اجرا کرد. اگرچه در ابتدا به عنوان یک فروشنده گوشی های هوشمند موفق بود ، رقابت از شرکت Apple و سامسونگ الکترونیک ، در میان دیگران ، سهم بازار خود را رقیق کرد که تا آوریل 2015 تنها 7.2 درصد رسید و این شرکت زیان خالص متوالی را تجربه کرده است. در سال 2016 ، HTC با همکاری با Valve برای تولید یک پلتفرم واقعیت مجازی موسوم به HTC Vive شروع به تنوع بخشیدن به تجارت خود کرد. پس از همکاری با گوگل در تلفن هوشمند Pixel ، HTC تقریبا نیمی از استعداد طراحی و تحقیقات خود و همچنین حقوق غیر انحصاری مالکیت معنوی مرتبط با گوشی های هوشمند را در سال 2017 به 1.1 میلیارد دلار در گوگل به فروش رساند.

Cher Wang (王雪紅) و H. T. Cho (卓 火 土) HTC را در سال 1997 تأسیس کردند. در ابتدا سازنده رایانه های نوت بوک ، HTC شروع به طراحی برخی از اولین دستگاه های لمسی و بی سیم دستی جهان در سال 1998 کرد. [5] HTC ساخت PDA های ویندوز موبایل و تلفن های هوشمند را از سال 2004 با نام تجاری Qtek آغاز کرد. در سال 2006 با راه اندازی HTC TyTN این محدوده به عنوان HTC تغییر یافت. در سال 2007 ، HTC شرکت تلفن همراه Dopod International را به دست آورد.در سال 2008 ، HTC از HTC Max 4G ، اولین تلفن همراه GSM برای پشتیبانی از شبکه های WiMAX رونمایی کرد.  HTC به سیستم Open Handset Alliance گوگل پیوست و سپس اولین دستگاهی که توسط اندروید در سال 2008 ، یعنی HTC Dream ساخته شد ، توسعه و منتشر کرد.  در نوامبر 2009 ، HTC HTC HD2 را که اولین دستگاه ویندوز موبایل با صفحه لمسی خازنی است ، منتشر کرد.  در همان سال ، HTC Sense به عنوان رابط کاربری آغاز شد که از سال 2018 همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

در ماه ژوئیه سال 2010 ، HTC اعلام کرد که با همکاری China Mobile ، تلفن های هوشمند مارک HTC در چین را آغاز می کند.  در اکتبر سال 2010 ، HTC برچسب مارک "آرام و درخشان" را راه اندازی کرد ، و کمپین YOU ، اولین کمپین تبلیغاتی جهانی HTC. در همان ماه ، HTC HD7 به عنوان یکی از مدل های راه اندازی Windows Phone احیا شده مایکروسافت منتشر شد. در سال 2010 ، HTC بیش از 24.6 میلیون گوشی فروخته است که نسبت به سال 2009 111 درصد افزایش یافته است.

در کنگره جهانی موبایل در فوریه 2011 ، انجمن GSM در جوایز جهانی موبایل خود HTC را "سازنده دستگاه سال" نامید. [15] در آوریل 2011 ، HTC با سهم بازار ، پشت اپل و سامسونگ ، به عنوان سومین سازنده بزرگ تلفن های هوشمند از نوکیا پیشی گرفت.  در 6 ژوئیه 2011 ، اعلام شد که HTC سهام VIA Technologies را در S3 Graphics خریداری می کند. در 6 آگوست 2011 ، HTC Dashwire را با قیمت 18.5 میلیون دلار به دست آورد. در آگوست سال 2011 ، HTC طرحی را برای همکاری استراتژیک با بیت الکترونیک درمورد دستیابی به 51 درصد شرکت تأیید کرد. [19] [20] رتبه بندی بهترین مارک های جهانی 2011 توسط Interbrand منتشر شد ، HTC را در شماره 98 قرار داد و 3.6 میلیارد دلار آن را ارزش گذاری کرد. براساس محقق Canalys ، در Q3 2011 شرکت HTC با 24 درصد سهم بازار ، بزرگترین فروشنده تلفن های هوشمند در ایالات متحده شد ، پیش از 21 درصد سامسونگ ، 20 درصد اپل و 20 درصد بلک بری. شرکت HTC برای هر اپراتور مدلهای متفاوتی ایجاد کرد.

در اوایل سال 2012 ، HTC به دلیل افزایش رقابت اپل و سامسونگ بخش عمده ای از این سهم بازار ایالات متحده را از دست داد. طبق گفته شرکت تحلیلگر comScore ، HTC تنها از فوریه 2013 تنها 9.3٪ از بازار تلفن های هوشمند ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. با توجه به کاهش برجسته شرکت ، پیتر چو رئیس اجرایی آگاه بود که اگر جدیدترین تلفن پرچمدار این شرکت یعنی HTC One 2013 ، در تولید نتایج چشمگیر فروش نتوانست ، کناره گیری کند. نتایج سه ماهه اول HTC برای سال 2013 نشان داد که افت سود سالانه خود در سال 98.1٪ بود و این رقم به کمترین سود برای این شرکت تبدیل شد - تأخیر در راه اندازی HTC One یکی از عوامل ذکر شده است.  در ژوئن سال 2012 ، HTC دفتر مرکزی خود را از شهر Taoyuan (هم اکنون منطقه Taoyuan) به منطقه Xindian ، شهر جدید تایپه منتقل کرد. [نیاز به استناد] در 14 ژانویه 2013 ، HTC تلفن های هوشمند خود را در برمه راه اندازی کرد.  HTC One در اواسط سال 2013 منتشر شد و متعاقباً برنده جوایز مختلف صنعت در بهترین اسمارت فون ها و بهترین رده های طراحی شد ، اما فروش جهانی HTC One نسبت به گوشی پرچمدار گلکسی S4 سامسونگ پایین تر بود و HTC اولین باخت سه ماهه خود را ثبت کرد. در اوایل اکتبر 2013: کسری بودجه ای که کمتر از 3 میلیارد دلار انترنت است (حدود 100 میلیون دلار آمریکا ، 62 میلیون پوند). مشکلات بازاریابی توسط HTC به عنوان دلیل اصلی عملکرد مقایسه ای آن شناخته شد ، عاملی که قبلاً توسط این شرکت استناد شده بود.  در طی سال 2013 ، مایکروسافت در حال مذاکره برای خرید HTC بود. این تنها در سال 2018 توسط Risto Siilasmaa ، رئیس نوکیا ، در مصاحبه با Helsingin Sanomat فاش شد.  سرانجام مایکروسافت آن سال تجارت تلفن همراه نوکیا را خریداری کرد.

در نوامبر 2016 ، HTC گزارش داد که حداقل 140،000 واحد Vive فروخته است و هر واحد با سود فروخته می شود.  در ماه ژانویه سال 2017 ، HTC از خط جدید گوشی های هوشمند سری U خود ، U Play و U Ultra پرده برداشت. این شرکت با تأکید بر یک دستیار مجازی یکپارچه ساخته شده توسط این شرکت ، سری U را "جهت جدید" برای تلفنهای خود توصیف کرده است.  در فوریه سال 2017 ، HTC گزارش داد که در سه ماهه چهارم سال 2016 ، زیانهای عملیاتی آن نسبت به سال گذشته 13٪ کاهش یافته است ، و به استناد "عملکرد فروش قوی" و افزایش درآمد پی در پی در طول سال است.

در 21 سپتامبر 2017 ، گوگل اعلام کرد تقریباً نیمی از 4000 کارمندانی که در کارمندان طراحی و تحقیقات HTC کار می کردند و مجوزهای غیر انحصاری مالکیت معنوی مرتبط با تلفن های هوشمند که توسط HTC برگزار می شود ، به ارزش 1.1 میلیارد دلار آمریکا بدست می آورد. کارمندان این تیم را درگیر در تلفن هوشمند پیکسل گوگل ، که توسط HTC ساخته شده بود ، تشکیل داد. گوگل اظهار داشت که این خرید بخشی از تلاشهای خود برای تقویت تجارت سخت افزاری شخص اول است. معامله در تاریخ 30 ژانویه 2018 به پایان رسید؛ در حالی که HTC به تولید تلفن های هوشمند خود ادامه خواهد داد ، این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد تمرکز خود را روی اینترنت اشیاء (IoT) و واقعیت مجازی به جلو بگذارد.

در تاریخ 26 مارس 2018 ، اچ تی سی با اعلام "رقابت در بازار ، میکس محصولات ، قیمت گذاری و نوشتن موجودی شناخته شده" ، از دست دادن خالص سه ماهه 337 میلیون دلار آمریکا در سه ماهه چهارم سال 2017 خبر داد. معامله این شرکت با Google در شماره های سه ماهه اول سال 2018 خود منعکس خواهد شد. HTC اظهار داشت که می تواند از این درآمد برای ادامه سرمایه گذاری های خود در "فن آوری های نوظهور" استفاده کند. این شرکت همچنین به افزایش سرمایه گذاری های VR خود ، از جمله مدل Vive Pro آینده خود ، و هدست VR مستقل "همه در یک" VR در نوامبر 2017 پرده برداشته است.

در ماه ژوئیه سال 2018 ، HTC فاش کرد که با توسعه دهنده بازی ها و برنامه ها و ناشر Animoca با مشارکت وارد شده است. این شامل توسعه محصول و همکاری مشترک در زمینه هایی مانند بازی ها ، blockchain ، هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین ، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است. [50] بازی های Animoca در آینده بر روی دستگاه های HTC از پیش نصب خواهند شد.  در 5 فوریه 2019 HTC اولین "Cryptophone" خود را منتشر کرد ، که بر تأمین منابع مالی جهانی از طریق بیت کوین و ایجاد پورتال در جهت تحقق یک وب واقعاً غیرمتمرکز تمرکز کرده است.  در تاریخ 11 مه 2019 HTC اعلام کرد که Cryptophone آن اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که از گره کامل بیت کوین پشتیبانی می کند. در تاریخ 17 سپتامبر سال 2019 ، HTC ایو میتره ، معاون اجرایی سابق تجهیزات مصرفی و مشارکت شرکت های نارنجی را به عنوان مدیر عامل منصوب کرد که در آن چر وانگ نقش خود را به عنوان رئیس خود ادامه خواهد داد.



معرفی برند اپل

شرکت اپل یک شرکت فناوری چند ملیتی آمریکایی است که مقر آن در کوپرتینو ، کالیفرنیا است ، که الکترونیک مصرفی ، نرم افزار رایانه و خدمات آنلاین را طراحی ، توسعه و به فروش می رساند. این کشور در کنار آمازون ، گوگل ، مایکروسافت و فیس بوک یکی از شرکتهای فناوری Big Tech به حساب می آید

محصولات سخت افزاری این شرکت شامل تلفن های هوشمند آیفون ، رایانه لوحی iPad ، رایانه شخصی شخصی Mac ، دستگاه پخش رسانه ای قابل حمل iPod ، ساعت هوشمند اپل واچ ، پخش کننده رسانه دیجیتال اپل تی وی ، گوشواره های بی سیم AirPods و بلندگو هوشمند HomePod است. نرم افزار اپل شامل سیستم عامل های macOS ، iOS ، iPadOS ، watchOS و tvOS ، دستگاه پخش رسانه ای iTunes ، مرورگر وب Safari ، شناسه موسیقی Shazam و مجموعه های خلاقیت و بهره وری iLife و iWork و همچنین برنامه های کاربردی حرفه ای مانند Final Cut Pro ، Logic Pro و Xcode. خدمات آنلاین آن شامل فروشگاه iTunes ، فروشگاه App iOS ، Mac App Store ، Apple Music ، Apple TV + ، iMessage و iCloud می باشد. سایر خدمات عبارتند از: Apple Store ، Genius Bar ، AppleCare ، Apple Pay ، Apple Pay Cash و Apple Card

اپل توسط استیو جابز ، استیو وزنیاک و رونالد وین در آوریل سال 1976 برای توسعه و فروش رایانه شخصی Apple I وزنیاک تأسیس شد ، اگرچه وین سهم خود را در مدت 12 روز دوباره به فروش رساند. در ژانویه سال 1977 با نام Apple Computer، Inc. گنجانیده شد و فروش رایانه های آن از جمله Apple II به سرعت رشد یافت. طی چند سال ، جابز و وزنیاک کارمندی از طراحان رایانه را استخدام کرده بودند و خط تولید داشتند. اپل در سال 1980 به موفقیت های فوری مالی رفت. طی چند سال آینده ، اپل رایانه های جدیدی را با رابط کاربری گرافیکی نوآورانه ، مانند Macintosh اصلی در سال 1984 ارسال کرد ، و تبلیغات بازاریابی اپل برای محصولات خود ، تحسین های انتقادی گسترده ای را به دست آورد. با این حال ، قیمت بالای محصولات آن و کتابخانه محدود برنامه ، مشکلاتی را ایجاد کرد ، همانطور که درگیری های قدرت بین مدیران نیز وجود داشت. در سال 1985 ، وزنیاک به طور دوستانه اپل را ترک کرد و همچنان یک کارمند افتخاری باقی ماند ،  در حالی که جابز و دیگران استعفا دادند تا NeXT را پیدا کنند.

از آنجا که بازار رایانه های شخصی از دهه 1990 گسترش و تکامل یافت ، اپل سهم بازار را به دلیل قیمت پایین تر قیمت مایکروسافت ویندوز در کلون های رایانه ای اینتل از دست داد. هیئت مدیره مدیر عامل شرکت گیل آملیو را به عنوان هزینه 500 روزه برای توانبخشی این شرکت با مشکلات اقتصادی استخدام کرد - این کار را با اخراج ، تغییر ساختار اجرایی و تمرکز محصول تغییر شکل داد. وی در سال 1997 ، اپل را به خرید NeXT ، حل استراتژی سیستم عامل ناامید شده و بازگرداندن جابز هدایت کرد. جابز با احتیاط دوباره وضعیت رهبری را بدست آورد و در سال 2000 مدیرعاملی شد. اپل سریعاً تحت عنوان کمپین تجدید نظر فکر متفاوت ، به سودآوری بازگشت ، زیرا او با راه اندازی iMac در سال 1998 ، باز کردن زنجیره خرده فروشی فروشگاه های اپل در سال 2001 ، و بازگرداندن شرکت های متعددی ، وضعیت اپل را بازسازی کرد. گسترش نمونه کارها نرم افزار. در ژانویه 2007 ، جابز به شرکت Apple Apple تغییر نام داد و منعکس کننده تمرکز آن به سمت لوازم الکترونیکی مصرفی بود و آیفون را به سمت تحسین های مهم انتقادی و مالی راه اندازی کرد. در آگوست سال 2011 ، جابز به دلیل عوارض سلامتی به عنوان مدیرعامل استعفا داد و تیم کوک مدیرعامل جدید شد. دو ماه بعد ، جابز درگذشت ، که پایان دوره ای برای این شرکت بود. در ژوئن سال 2019 ، جونی آیو ، CDO اپل ، این شرکت را برای راه اندازی شرکت خود ترک کرد ، اما اظهار داشت که با اپل به عنوان مشتری اصلی خود همکاری خواهد کرد.

اپل به دلیل اندازه و درآمدی که دارد مشهور است. درآمد سالانه آن در سراسر جهان برای سال مالی 2018 بالغ بر 265 میلیارد دلار بوده است. اپل بزرگترین شرکت فناوری جهان با درآمد و یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان است. همچنین بعد از سامسونگ و هواوی ، سومین تولید کننده بزرگ تلفن همراه در جهان است. [13] در آگوست سال 2018 ، اپل به اولین شرکت آمریکایی معامله شد که بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد. [14] [15] این شرکت دارای 137،000 کارمند تمام وقت [16] و تا سال 2020 510 فروشگاه خرده فروشی را در 25 کشور نگهداری می کند. [17] این فروشگاه iTunes ، که بزرگترین خرده فروش موسیقی در جهان است ، فعالیت می کند. از ژانویه سال 2020 ، بیش از 1.5 میلیارد محصولات اپل در سراسر جهان بطور فعال استفاده می شوند. [18] این شرکت همچنین از وفاداری به برند بالایی برخوردار است و به عنوان با ارزش ترین برند جهان در رتبه بندی قرار می گیرد. با این حال ، اپل با توجه به شیوه های کار پیمانکاران خود ، شیوه های زیست محیطی و شیوه های تجارت غیر اخلاقی ، از جمله رفتار ضد رقابتی و همچنین منشاء منابع منبع ، انتقاد قابل توجهی را دریافت می کند.

معرفی برند سامسونگ

شرکت سامسونگ

سامسونگ ، شرکت کره جنوبی که یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی در جهان است. سامسونگ در زمینه تولید طیف گسترده ای از صنایع مصرفی و الکترونیکی از جمله لوازم ، دستگاه های رسانه دیجیتال ، نیمه هادی ها ، تراشه های حافظه و سیستم های یکپارچه تخصص دارد. این کشور به یکی از شناخته شده ترین نام های فن آوری تبدیل شده است و حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می کند.

سامسونگ در تاریخ 1 مارس 1938 توسط لی بیونگ چول به عنوان یک فروشگاه تجارت مواد غذایی تاسیس شد. وی تجارت خود را در تائگو ، کره آغاز کرد و رشته فرنگی و کالاهای دیگری را که در داخل و اطراف شهر تولید می شود و صادرات آنها به چین و استانهای آن انجام داد. پس از جنگ کره ، لی تجارت خود را در پارچه گسترش داد و بزرگترین آسیاب پشمی کره را افتتاح کرد. وی با هدف کمک به کشور خود برای توسعه مجدد خود پس از جنگ ، به شدت بر صنعت سازی متمرکز شد. در این دوره ، تجارت وی از سیاستهای جدید حمایتگرایانه اتخاذ شده توسط دولت کره بهره مند شد ، که هدف آن کمک به شرکت های بزرگ داخلی (chaebol) با محافظت از آنها در رقابت و تأمین منابع مالی آسان بود.

در دهه 1970 این شرکت فرآیندهای تولید نساجی خود را گسترش داد تا خط تولید کامل - از مواد اولیه تا راه نهایی - را پوشش دهد تا بتواند در صنعت نساجی بهتر رقابت کند. شرکت های تابعه جدید مانند صنایع سنگین سامسونگ ، کشتی سازی سامسونگ و شرکت سامسونگ دقیق (سامسونگ تکنوین) تأسیس شدند. همچنین در همین مدت ، این شرکت شروع به سرمایه گذاری در صنایع سنگین ، شیمیایی و پتروشیمی کرده و مسیر رشد امیدوار کننده ای را برای شرکت فراهم کرده است.

سامسونگ اولین بار در سال 1969 با چندین بخش متمرکز بر الکترونیک وارد صنعت الکترونیک شد - اولین محصولات آنها تلویزیون های سیاه و سفید بودند. در دهه 1970 این شرکت شروع به صادرات محصولات الکترونیکی خانگی در خارج از کشور کرد. در آن زمان سامسونگ قبلاً بزرگترین تولید کننده کره بود و 50٪ سهام کره نیمه هادی کره را به دست آورده بود.

اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 80 شاهد گسترش سریع مشاغل فناوری سامسونگ بود. شاخه های نیمه هادی و الکترونیکی جداگانه تاسیس شد و در سال 1978 یک بخش هوافضا ایجاد شد. سامانه های داده سامسونگ (اکنون سامسونگ SDS) در سال 1985 تأسیس شد تا نیاز روزافزون مشاغل به توسعه سیستم ها را تأمین کند. این به سامسونگ کمک کرد تا به سرعت رهبر خدمات فناوری اطلاعات شود. سامسونگ همچنین دو انستیتو تحقیق و توسعه ایجاد کرد که خط فناوری این شرکت را به الکترونیک ، نیمه هادی ، مواد شیمیایی با پلیمر بالا ، ابزار مهندسی ژنتیک ، ارتباط از راه دور ، هوافضا و فناوری نانو گسترش داد.

در دهه 1990 سامسونگ گسترش خود را به بازارهای جهانی لوازم الکترونیکی ادامه داد. علیرغم موفقیت در این سالها ، رسوایی های شرکت هائی را نیز متحمل شد که شامل چندین پرونده رشوه خواری و پرونده های نقض حق ثبت اختراع بود. با این وجود ، این شرکت با تعدادی از محصولات فناوری خود - از نیمه هادی ها تا مانیتور کامپیوتر و صفحه نمایش های LCD ، پیشرفت هایی را در زمینه فن آوری و جبهه های محصول ادامه داد - با صعود به پنج رتبه برتر در سهم بازار جهانی.

دهه 2000 شاهد به وجود آمدن سری گوشی های هوشمند سامسونگ Galaxy بود ، که به سرعت نه تنها محصول مورد تحسین این شرکت شد بلکه اغلب در صدر لیست های سالانه پرفروش ترین تلفن های هوشمند دنیا قرار گرفت. از سال 2006 ، این شرکت پرفروش ترین تولید کننده تلویزیون در جهان است. با شروع سال 2010 ، سری Galaxy با معرفی Galaxy Tab به رایانه های لوحی گسترش یافت.