نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

بررسی گوشی آیفون 11 | بخش اول

عادت ما

آیفون 11 - جانشین آیفون XR - از گوشی ثانویه به محکم توجهات توجه رسیده است. با ارائه اکثر فناوری های پیشرفته دوربین آیفون 11 پرو قدرتمند ، مشخصات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد و با کمترین هزینه از آنچه انتظار می رود این کار را انجام می دهد - اگر می خواهید آیفون جدیدی با ارزش داشته باشید ، این یکی از مواردی است که باید از آن استفاده کنید.


برای

دوربین بهبود یافته

طیف جدیدی از رنگ ها

ماندگاری خوب باتری باقی مانده است

در برابر

طراحی تقریباً مشابه XR است

در جعبه هیچ دانگل هدفونی وجود ندارد

دست انداز دوربین کمی واضح است

بررسی دو دقیقه ای

آیفون 11 یک تعجب بزرگ بود ، بسته بندی فناوری پیشرفته تر (یعنی در توانایی دوربین و قدرت پردازش زیر کاپوت) با هزینه کمتری نسبت به قیمت آیفون XR در سال 2018. این صفحه نمایش یک صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی را با یک قیمت برتر ترکیب می کند - احساس بدن ، و در مجموعه ای از رنگ نیز وجود دارد.


آیفون 11 جدیدترین تلفن هوشمند اپل نیست - آیفون 12 این تاج را می گیرد که در کنار آیفون 12 مینی ، آیفون 12 پرو و ​​پرو مکس عرضه شده است. آنها از نظر طراحی کاملاً شبیه گوشی های هوشمند هستند اما حسگرهای دوربین ، چیپست جدیدتر و لبه های تخت و خمیده را بهبود بخشیده اند.


چشم نوازترین ویژگی آیفون 11 قابلیت های تصویربرداری است: با داشتن دو سنسور در عقب ، اکنون می توانید در کنار تصاویر اصلی "عادی" عکس های زاویه باز تری بگیرید. این سنسورها هر کدام 12 مگاپیکسل هستند و از قسمت عقب گوشی در یک محفظه شیشه ای مربع شکل بلند می شوند - که از نظر بصری علاقه زیادی به آن نداریم.


حالت شب چشمگیرترین قسمت کیفیت تصویربرداری آیفون 11 است ، که باعث ایجاد روشنایی و وضوح در صحنه های غیر ممکن تاریک می شود ، و حالت عمودی ، با تمرکز کردن پس زمینه ، در آیفون جدید نیز بهبود یافته است.

این تلفن ممکن است اکنون با آشکار شدن کامل آیفون 12 ، کمی از کانون توجهات را از دست بدهد. اما جدیدترین آیفون موجود در این بلوک احتمالاً به معنای تخفیف های بزرگ در آیفون 11 است ، بنابراین در فصل معاملات منتهی به جمعه سیاه در 27 نوامبر و دوشنبه سایبری پس از آن ، مراقب افت قیمت های ورودی باشید.


این طرح از آیفون XR در سال 2018 خیلی به روز نشده است ، اگرچه اکنون شش رنگ وجود دارد - از جمله یاس بنفش و سایه سبز نعناع جدید. لبه های آیفون 11 هنوز هم مانند آیفون 6 ، 7 و 8 قدیمی احساس می شوند ، اگرچه نمایشگر بزرگتر 6.1 اینچی در وسط قسمت جلوی گوشی را اشغال می کند (البته با حاشیه های کمی ضخیم در اطراف صفحه) .


این نمایشگر به اندازه کافی روشن است و در زیر انگشت نیز به خوبی پاسخ می دهد ، عملکرد نور خورشید بسیار خوب است و پخش کلی فیلم و پخش ویدئو نیز کاملاً قدرتمند است - اگرچه در یک حد با محدوده آیفون 11 Pro OLED نیست.

اپل ادعا می کند که عمر باتری آیفون 11 یک ساعت بیشتر از آیفون XR قابل توجه است و در آزمایش های ما این موضوع تا حد زیادی منسوخ شده است. ما توانستیم 24 ساعت استفاده از آن را بدون نیاز به تلاش زیاد انجام دهیم - اگرچه متأسفانه در جعبه شارژر سریع وجود ندارد ، بنابراین اگر پاور را تخلیه کنید ، باید حدود سه ساعت صبر کنید تا کاملا آب آن گرفته شود بالا

سرعت و عملکرد کلی آیفون 11 بسیار قدرتمند است - و مخصوصاً از نظر قیمت. طبق معیارهای اولیه ما هنوز هم یکی از قدرتمندترین تلفن های موجود است.


در واقعیت ، این فقط به هنگام تجربه ورق زدن و خارج کردن از برنامه به یک تجربه خوب تبدیل می شود - اگرچه ما توجه داشتیم که سرعت شلیک در دوربین کمی کند بود و پردازش تصاویر برای یک گوشی مدرن بیشتر از حد انتظار بود.


گفته می شود ، با توجه به اینکه می توانید فیلم های 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه در تلفن های هوشمند ویرایش کنید ، به نظر می رسد یک دستگاه بسیار قدرتمند در جیب خود دارید - به ویژه اگر یک تأثیرگذار اجتماعی هستید.


به طور کلی آیفون 11 برای اپل یک پیروزی است - اگر هیچ چیز دیگری نیست ، این واقعیت باعث شده قیمت سالانه کاهش یابد. ما احساس می کنیم که دوربین سخت کوشی به اندازه کافی مردم را مجذوب خود کرده است (برای اطمینان از اینکه منظور ما از خرید یک تلفن هوشمند مدرن ، نمونه های حالت شب را در پایین این بررسی بررسی کنید).


شما باید بتوانید سال ها از این تلفن استفاده کنید و مطمئناً ، اگر می خواهید قدرت بیشتری داشته باشید و مشخصات بالاتری داشته باشید ، می توانید آیفون 11 پرو یا آیفون 11 پرو مکس را نیز در نظر بگیرید ، اما ما آیفون 11 را برای استفاده جالب دانستیم و با توجه به قیمت اغلب از آنچه انتظار داشتیم بهتر عمل کرد - و این همان شاهکاری است که برخی از اپل انتظار نداشتند.

قیمت و تاریخ عرضه آیفون 11

تاریخ عرضه آیفون 11: 10 سپتامبر

تاریخ عرضه آیفون 11: 20 سپتامبر

قیمت آیفون 11 از 699 دلار شروع شد (729 پوند ، 1،199 دلار استرالیا)

تبلیغات

تاریخ عرضه آیفون 11 20 سپتامبر 2019 در سراسر جهان بود و خرید آن به راحتی در ایالات متحده ، انگلستان و استرالیا امکان پذیر است. می توانید آن را مستقیماً از اپل و خرده فروشان دیگر خریداری کنید.


قیمت آیفون 11 در هنگام عرضه بسیار چشمگیر در ایالات متحده بود ، جایی که قیمت آن برای مدل ذخیره سازی 64 گیگابایت از 699 دلار شروع می شود. نمی توانیم این گوشی را "ارزان" بنامیم اما این افت 50 دلاری نسبت به آیفون XR است و انجام کار در اینجا برای اپل امری باورنکردنی است که انتظار می رود قیمت آن بالا برود.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A60

آیا به دنبال یک بسته هوشمند بسیار قدرتمند و برجسته هستید؟ سپس بدون هیچ تردیدی ، کاوش دستگاه های سامسونگ را آغاز خواهید کرد. به تازگی ، این شرکت یک شاهکار دیگر را به مجموعه خود اضافه کرده است که به یک مرکز جذب در میان کاربران جوان تبدیل شده است. Samsung Galaxy A60 یک فبلت زیبا به نظر می رسد که جای ستایش زیادی دارد و تقریباً چیزی برای پشیمانی شما نیست. اگر می خواهید کشف کنید که این تلفن هوشمند باورنکردنی چه چیزی برای شما دارد ، بررسی زیر را بررسی کنید:

فهرست مطالب
نمایش و طراحی:
دوربین:
مشخصات فنی:
عمر باتری:
ویژگی های دیگر:
قیمت و در دسترس بودن:
محتویات بسته:
خط پایین:
Samsung Galaxy A60 - بررسی خرابی
نمایش و طراحی:
سامسونگ Galaxy A60 از یک نمایشگر 6.3 اینچی با صفحه نمایش کامل و وضوح تصویر 2340 10 1080 بهره می برد. همچنین با جدیدترین فناوری باز کردن صفحه که به آن امکان می دهد نمایشگر وسیع تری داشته باشد ، ارائه می شود. صفحه نمایش + FHD + با وضوح بالا تصاویر عالی و تجربه بصری شگفت انگیزی را ارائه می دهد. این فبلت خارق العاده با بدنه ای باریک و گوشه های گرد ارائه می شود که به شما امکان می دهد دستی راحتی داشته باشید. ابعاد آن 6.11 x 2.91 x 0.31 اینچ است و وزن آن تنها 0.1680 کیلوگرم است. معنای آن این است که اگرچه در مقایسه با سایر تلفن های هوشمند سامسونگ اندازه آن کاملاً بزرگتر شده است ، اما در حمل آن توسط یک دست مشکلی نخواهید داشت.
دوربین:
اگر موردی وجود داشته باشد که فبلت سامسونگ Galaxy A60 را از سایر تلفن های هوشمند جدا کند ، این یک دوربین جلوی فوق العاده و سه دوربین عقب این دستگاه است. شما می توانید با استفاده از دوربین 32 مگاپیکسلی آن که قادر به ارائه سه عکس عقب است ، دنیای زیبایی را در پیرامون خود ثبت کنید. دوربین فوق العاده زاویه دید این دستگاه به کاربر اجازه می دهد حداکثر میدان دید را پوشش دهد. به راحتی می توانید ارتفاع و عرض آن را افزایش دهید و تصاویر بدون زاویه را بدون محدودیت ضبط کنید.
مشخصات فنی:
سامسونگ گلکسی A60 با 6 گیگابایت رم همراه است. هنگام اجرای برنامه های بازی با عملکرد بالا ، هیچ اشکال فنی وجود نخواهد داشت. رام 64 گیگابایتی اطمینان حاصل می کند که می توانید تمام پرونده های رسانه ای و داده های کاری خود را بدون هیچ گونه مشکل ذخیره سازی ذخیره کنید. این پردازنده Snapdragon 675 Octa-Core و Adreno 612 به خود می بالد که ترکیبی عالی را در تلفن های هوشمند ایجاد می کند. اگر تمام این مشخصات فنی برای شما نامناسب به نظر برسد ، مطمئناً سیستم عامل بسیار پیشرفته آن احساس رضایت خاطر را در شما ایجاد می کند. این مجهز به اندروید 9.0 است که به این معنی است که از تجربه کارکرد روان آن لذت خواهید برد.

عمر باتری:
سامسونگ گلکسی A60 دارای یک باتری 3500 میلی آمپری غیرقابل جابجایی است که چیزی ضعیف در این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر است. این به شما یک عمر باتری متوسط ​​می دهد که برای انجام کارهای متوسط ​​در طول روز به اندازه کافی کافی است. با این حال ، برای اینکه برنامه ها و فیلم های گرافیکی بالا را اجرا کنید ، باید یک شارژر یا پاوربانک به همراه داشته باشید تا این دستگاه بدون وقفه کار کند.

ویژگی های دیگر:
سامسونگ گلکسی A60 با سه محور Gyro ، سنسور مجاورت ، سنسور حرکت ، سنسور ژئومغناطیسی ، قطب نما E ، فشارسنج و شتاب سنج ارائه می شود.
این تلفن هوشمند دارای بلوتوث 5.0 است که انتقال سریع فایل را تسهیل می کند. به منظور افزایش میزان ذخیره سازی تلفن هوشمند ، می توانید از کارت حافظه خارجی استفاده کرده و ظرفیت ذخیره سازی آن را به 512 گیگابایت افزایش دهید.
این قابلیت های مقاوم در برابر آب ندارد. هنگام استفاده از آن برای فعالیت در فضای باز مانند شنا و هر نوع ورزش آبی دیگر باید بسیار مراقب باشید.
قیمت و در دسترس بودن:
Samsung Galaxy A60 4G Phablet در GearBest در دسترس است. شما می توانید این دستگاه را تنها با قیمت جذاب 229.99 دلار خریداری کنید. قیمت پایین به دلیل فروش فلاش است که فقط برای مدت زمان محدودی در دسترس است. این رنگ در سه نوع رنگ مختلف - سیاه ، آبی آسمانی روشن و نارنجی موجود است.

محتویات بسته:
این دستگاه را در یک بسته کاملاً ایمن دریافت خواهید کرد. حاوی قاب پشتی ، دستگاه اصلی ، شارژر ، سوزن سیم کارت ، گوشی و کابل USB است. همچنین یک راهنمای کاربر برای راهنمایی شما در ارائه پیشنهادات آن دریافت خواهید کرد.
خط پایین:
سامسونگ Galaxy A60 4G Phablet در هنگام نمایش و دوربین واقعا جای خود را برجای گذاشته است. با این حال ، در مورد عمر باتری تحسین برانگیز نیست. اگر فردی هستید که تلفن هوشمند بسیار قدرتمندی برای استفاده متوسط ​​می خواهید ، Samsung Galaxy A60 گزینه ایده آلی برای شماست. تصاویری که با استفاده از این تلفن هوشمند کلیک شده قطعاً مورد استقبال بسیاری از دوستان و همکاران قرار می گیرد. در مجموع ارزش خرید این گوشی هوشمند را با قیمتی در حدود 225 دلار دارد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A80 | بخش سوم

تست های آزمایشگاهی ما تولید مثلی از نمودار آزمون را نشان می دهد ، اما مناطق رنگی کمی ناپاک به نظر می رسند. به سمت لبه ها ، وضوح نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. رنگ ها به طور کلی کمی روشن تر تولید می شوند.

لوازم جانبی و گارانتی - شارژر سریع گنجانده شده است

این جعبه علاوه بر تلفن هوشمند ، شامل یک شارژر سریع و یک کابل USB-C-to-USB-C نیز می باشد. یک هدست سیمی نیز در آن قرار داده شده است. سامسونگ در وب سایت خود همچنین یک پوشش ایستاده برای Galaxy A80 تبلیغ می کند که می تواند با دو پایه متفاوت در جهت افقی و در زاویه 60 یا 45 درجه برای تماشای فیلم قرار گیرد. سامسونگ برای این کار تقریباً 35 یورو (39 دلار پوند) می گیرد و در رنگ های سفید یا مشکی موجود است.


ضمانت تلفن هوشمند 24 ماه است.


دستگاه های ورودی و عملکرد - بدون تشخیص چهره

صفحه غول پیکر حتی برای دستهای بزرگ نیز یک چالش است و شما برای رسیدن به دورترین گوشه ها باید انگشت شست خود را کاملاً دراز کنید. با این حال ، صفحه نمایش سطح صاف و خوبی را ارائه می دهد و می توان آن را بسیار دقیق کار کرد.


دکمه های سخت افزاری در سمت چپ و راست کیس میزان صدا و حالت آماده به کار را کنترل می کنند. آنها به راحتی احساس می شوند و دارای یک نقطه فشار واضح هستند اما فقط با کیفیت متوسط ​​ظاهر می شوند.


سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است. در گذشته ما تجربه های مختلفی از این انتخاب طراحی داشتیم. در حالی که این در بعضی از دستگاه ها به خوبی کار می کرد ، در برخی دیگر سنسور هنوز به اندازه کافی دقیق نبود. متأسفانه ، ما اغلب مجبور شدیم در Galaxy A80 با مشکل روبرو شویم که فرآیند تشخیص بیش از حد طول بکشد و به اندازه سنسور اثر انگشت موجود در قاب ، دقیق نباشد. تولیدکنندگان دیگری مانند سونی نیز مدتهاست ثابت کرده اند که سنسور به راحتی در دکمه آماده به کار پنهان می شود ، در صورتی که باعث خراب شدن طراحی می شود.


در حالی که Samsung Galaxy A80 دارای یک دوربین ToF است که می تواند اطلاعات عمق را بخواند ، سامسونگ تشخیص چهره را به عنوان یک روش باز کردن قفل در تلفن هوشمند خود ادغام نکرده است.

نمایشگر - کاملاً روشن نیست

شبکه ساب پیکسل

شبکه ساب پیکسل

مهندسان سامسونگ همیشه از علاقه مندان به نمایشگرهای AMOLED بوده و از چنین نمایشگری در گلکسی A80 نیز استفاده می شود. وضوح مطابق با استاندارد کلاس است و یک قالب کشیده Full HD را نشان می دهد. نوکیا 9 در اینجا حتی با 1440p می تواند بدرخشد اما در این کلاس قیمت استثنا است. طبق معمول برای سامسونگ ، گلکسی A80 با سنسور روشنایی فعال نسبت به حداکثر تنظیم دستی روشن تر است: ما 499 cd / m² را به عنوان حداکثر و 485.7 cd / m / را اندازه می گیریم.


این در سطح کلاس است اما فقط در لبه پایین است. OnePlus 7 و نوکیا 9 به راحتی به بیش از 600 سی دی در متر مکعب می رسند. توزیع روشنایی در 96٪ بسیار یکنواخت است.

نور پس زمینه صفحه نمایش با سرعت 240 هرتز چشمک می زند (احتمالاً با استفاده از PWM).


فرکانس 240 هرتز نسبتاً کم است ، بنابراین کاربران حساس احتمالاً متوجه لرزش و خستگی چشم در تنظیمات روشنایی اعلام شده و پایین می شوند.


در مقایسه: 51٪ از تمام دستگاههای آزمایش شده از PWM برای کم نور کردن صفحه نمایش استفاده نمی کنند. اگر PWM شناسایی شد ، به طور متوسط ​​9702 (حداقل: 5 - حداکثر: 142900) هرتز اندازه گیری شد.


صفحه نمایش سامسونگ تولید مثل رنگ پر جنب و جوش را به ارمغان می آورد که برای تولید کننده نیز معمول است. از طریق دو حالت نمایش قابل تغییر است: زنده و طبیعی. همچنین می توانید تراز سفیدی را به صورت دستی تنظیم کنید. ابعاد خاکستری و تولید مثل رنگ کاملاً دقیق و بدون رنگ آمیزی است. فقط تون های رنگ سبز کمی بیش از حد اشباع تولید می شوند.


طبق معمول ، صفحه نمایش OLED از PWM استفاده می کند و با سرعت 240 هرتز در کل محدوده روشنایی صفحه نمایش سوسو می زند. بنابراین کسانی که حساس هستند باید قبل از خرید تلفن هوشمند ، نمایشگر را امتحان کنند. زمان پاسخ دهی کمتر از 10 میلی ثانیه است که باعث می شود نمایشگر برای بازی های سریع نیز مناسب باشد.

عملکرد - قدرت کلاس بالا در Galaxy A80

اسنپدراگون 730 که فقط امسال معرفی شد ، قرار است SoC پل ارتباطی میان رده و میان رده باشد. این در مجموع هشت هسته را به ارمغان می آورد ، دو هسته با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته با 1.8 گیگاهرتز کار می کنند. در حالی که یک گوشی هوشمند سریع با Galaxy A80 دریافت می کنید ، هنوز هم نمی تواند با مدل های برتر Snapdragon 855 مطابقت داشته باشد. با این حال ، در عمل فقط تفاوت در برنامه های بسیار طاقت فرسا یا اجرای همزمان چندین برنامه را مشاهده می کنید. . در غیر این صورت گوشی هوشمند Galaxy بسیار سریع است و به راحتی کار می کند.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A80 | بخش دوم

ارتباطات و GPS - مکان یابی می تواند دقیق تر باشد

همانطور که در آزمایشات با روتر مرجع Linksys EA8500 متوجه شدیم ، تلفنهای هوشمند با WLAN سریعتر در این محدوده قیمت وجود دارد. حتی اگر Samsung Galaxy A80 تمام استانداردهای WLAN را که در حال حاضر استفاده می شود نیز تا 802.11ac برساند ، در تست ارسال و دریافت با iperf ، این نرخ انتقال LG G8S ThinQ یا نوکیا 9 را به دست نمی آورد. به طور کلی ، واحد تست ما مکانهایی در وسط زمین و از نظر ذهنی نیز کند نیست.


از نظر باند فرکانس LTE ، مقدار زیادی پشتیبانی می شود ، به طوری که می توانید در سفرهای خارج از کشور نیز Galaxy A80 را با خود ببرید. در تست های ما ، استقبال از LTE همیشه خوب است و ما حداقل نیمی از میله ها را حتی در داخل خانه می گیریم.

در داخل خانه ، مکان یابی امکان پذیر نیست. با این وجود در فضای باز ، چهار متر آن کاملاً دقیق است و به سرعت به سیگنالی کاملاً قوی نیز می رسد.


برای اثبات مهارت ناوبری خود در عمل ، Samsung Galaxy A80 باید همراه ما با دستگاه ناوبری حرفه ای Garmin Edge 520 دوچرخه سواری کند. در حال حاضر هنگام عبور از پل در یک جهت ، Galaxy A80 برخی از نادرستی ها را نشان می دهد ، و به طور کلی دقت آن نیز نسبتاً متوسط ​​است ، زیرا باید مسیر ما را دقیقاً ثبت کند. بعضی اوقات مسیر ثبت شده کنار جاده است یا به نظر می رسد از داخل ساختمان عبور می کند. در حالی که دستگاه ناوبری Garmin نیز عالی نیست ، اما به طور قابل توجهی دقیق تر است. در آزمایش اخیر ما ، LG G8S ThinQ ثابت کرده است که پیمایش دقیق در گوشی های هوشمند با این بازه قیمت نیز کاملاً امکان پذیر است.


در حالی که Galaxy A80 در عمل کاملاً مناسب جهت یابی است ، کسانی که مکان یابی بسیار دقیق می خواهند باید بهتر به جای دیگری نگاه کنند.

عملکردهای تلفن و کیفیت صدا - صدا از صفحه نمایش است

سامسونگ برنامه تلفن را در داخل توسعه داده است. در ابتدا صفحه شماره گیری را نشان می دهد و شما می توانید از طریق موارد منو در لبه پایین صفحه به آخرین تماس ها و مخاطبین دسترسی پیدا کنید. همچنین یک مورد "مکان" وجود دارد که در صورت لزوم رستوران ها و گزینه های خرید نزدیک را نشان می دهد.


در گوشی های سامسونگ Galaxy A80 دیگر هیچ گوشی کلاسیکی برای گوش دادن به تماس های تلفنی وجود ندارد. به این ترتیب نمایشگر می تواند بیشتر فضای جلو را اشغال کند. اما هنگام برقراری تماس تلفنی ، صدای شریک مکالمه ما از کجا می آید؟ ساده است: از صفحه نمایش برای خروجی صدا نیز استفاده می شود. یک ماژول پیزوالکتریک صفحه را لرزاند که لرزش را به گوش شما منتقل می کند.


در حالی که این کیفیت کار می کند ، کیفیت صدا نسبتاً متوسط ​​است: صدای شریک مکالمه ما بسیار دور به نظر می رسد و حضور کمی دارد ، و در حجم زیاد صدای زیادی نیز به محیط اطراف منتقل می شود ، بنابراین هر کسی می تواند به مکالمه گوش دهد . علاوه بر این ، میکروفون تمایل دارد تا صداهای با حجم کمتری را نیز ضبط کند. بازتولید صدا از طریق بلندگوی داخلی در حالت هندزفری بهتر است و صدای شریک مکالمه ما واضح تر به نظر می رسد. با این حال ، مشکلات میکروفون نیز در اینجا ادامه دارد.

در پشت گلکسی A80 یک ماژول دوربین سه گانه قرار دارد که از دو دوربین معمولی و یک دوربین ToF تشکیل شده است. دومی می تواند مدت زمانی را که یک اشعه مادون قرمز یا لیزر برای رسیدن به یک جسم و بازگشت به دوربین طول می کشد اندازه گیری کند و سپس فاصله را محاسبه کند. به همین دلیل به آن ToF گفته می شود که به معنای زمان پرواز است. در حالی که با این کار نمی توانید تصاویر را به معنای کلاسیک ضبط کنید ، این فقط برای بهبود جلوه های عمق است.


به عنوان دوربین اصلی معمولی ، از یک لنز 48 مگاپیکسلی استفاده می شود که به طور پیش فرض چهار پیکسل را به یک پیوند می زند و بنابراین نور بیشتری در هر پیکسل ثبت می کند. در نتیجه ، این منجر به اندازه تصویر تنها 12 مگاپیکسل می شود. با این حال به صورت اختیاری ، می توانید تصاویر واقعی 48 مگاپیکسلی را نیز ضبط کنید.

در شرایط نوری عادی ، تصاویر بسیار روشن به نظر می رسند ، به طوری که در مناطق مخصوصاً روشن اغلب دیگر نمی توانید جزئیاتی را مشاهده کنید. به عنوان مثال ، در اینجا iPhone XS Max نوردهی بهتری را انتخاب می کند. از طرف دیگر ، وضوح تصویر دوربین اصلی را در Galaxy A80 که جزئیات بسیاری را بازتولید می کند ، واقعاً دوست داریم. با این وجود ، با وجود کنتراست های زیاد مانند آسمان پوشیده از ابر همراه با تابش نور خورشید ، گلکسی A80 با وضوح تصویر کار سختی دارد.


در شرایط کم نور ، Galaxy A80 به طور خودکار تصمیم به تولید مثل خوب منبع نور می گیرد ، اما پس از آن روشنایی در پس زمینه را از دست می دهد. به طور کلی ، عملکرد کم نور گلکسی A80 متوسط ​​است.


لنز دوم در پشت لنزهای واید است. تغییر آرام بین دو لنز ، به معنای بزرگنمایی نوری امکان پذیر نیست و شما باید از یکی یا لنزهای دیگر استفاده کنید. به طور مشابه ، هیچ تثبیت کننده تصویر نوری نیز وجود ندارد.


فیلم ها می توانند در UHD ضبط شوند ، اما فقط یک بزرگنمایی دیجیتال نیز وجود دارد و شما باید لنز مورد نظر خود را از قبل انتخاب کنید. قرار گرفتن در معرض به سرعت و تقریباً بدون هیچ اقدامی برای تغییر شرایط نور واکنش نشان می دهد. به طور کلی ، شما می توانید فیلم های خوبی را با Galaxy A80 ضبط کنید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A80 | بخش اول

سال گذشته ، Galaxy A9 (2018) بزرگترین و گرانترین نماینده سامسونگ در سری A بود. Galaxy A80 امسال حتی 50 یورو (56 دلار) گران تر است و شایعات مفصلی درباره Galaxy A90 وجود دارد که ممکن است (حداقل به صورت اختیاری) شامل استاندارد بعدی تلفن همراه 5G باشد. بنابراین سری A ممکن است همچنان در اوج رشد قابل توجهی داشته باشد. Galaxy A80 قبلاً از ویژگی های کلاس بالا برخوردار است: نمایشگر جلوی آن کاملاً ناچیز است و دارای حاشیه های باریکی است و همچنین سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر و دوربین چرخان در پشت وجود دارد که می تواند به عنوان دوربین جلو

طرفداران دستگاه های کوچک و جمع و جورتر باید به جای دیگری مراجعه کنند ، زیرا سامسونگ Galaxy A80 بزرگترین و سنگین ترین دستگاه سری Galaxy-A تاکنون است. مورد دیگری که برای تست ما جالب است این است که برای اولین بار از فناوری جدید شارژ سریع سامسونگ در Galaxy A80 استفاده می شود. بیایید ببینیم که قیمت آن در عملیات روزمره چگونه است.

به عنوان دستگاه های مقایسه ، گوشی های هوشمند پیشرفته ای مانند LG G8S ، Honor View 20 ، OnePlus 7 و Nokia 9 خودشان را ارائه می دهند.
Samsung Galaxy A80
پردازنده Qualcomm Snapdragon 730 8 x 2.2 گیگاهرتز ، Kryo 470 طلا / نقره
آداپتور گرافیک Qualcomm Adreno 618
حافظه 8192 مگابایت
صفحه نمایش 6.70 اینچ 20: 9 ، 2400 10 1080 پیکسل 393 PPI ، صفحه لمسی خازنی ، AMOLED ، براق: بله
حافظه ذخیره سازی: 128 گیگابایت UFS 2.1 فلش ، 128 گیگابایت
، 106 گیگابایت رایگان
اتصالات 1 USB 2.0 ، اتصالات صوتی: خروجی صدا از طریق USB-C ، 1 خواننده اثر انگشت ، NFC ، حسگر روشنایی ، سنسورها: سنسور شتاب ، ژیروسکوپ ، سنسور مجاورت ، سنسور روشنایی ، قطب نما
شبکه 802.11 a / b / g / n / ac (a / b / g / n = Wi-Fi 4 / ac = Wi-Fi 5) ، بلوتوث 5.0 ، 2G (850/900/1800/1900) ، 3G (B1 / B2 / B4 / B5 / B8) ، 4G (B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B13 / B17 / B20 / B26 / B28 / B38 / B40 / B41 / B66) ، سیم کارت دو ، LTE ، GPS
اندازه ارتفاع x عرض x عمق (در میلی متر): 9.3 x 165.2 x 76.5 (= 0.37 x 6.5 x 3.01 اینچ)
باتری 3700 میلی آمپر ساعت لیتیوم یون
سیستم عامل Android 9.0 Pie
دوربین اصلی: 48 MPix f / 2.0، مقایسه فاز AF، فلاش LED، فیلم ها با کیفیت 2160p / 30fps (دوربین 1)؛ 8.0MP ، f / 2.2 ، لنز با زاویه دید عریض (دوربین 2) ؛ f / 1.2 ، ToF (دوربین 3) ؛ چرخان
بلندگوها: بلندگوی مونو در لبه پایین ، صفحه کلید: صفحه کلید مجازی ، شارژر ، کابل شارژ ، هدست ، ابزار سیم کارت ، ضمانت 24 ماهه ، LTE Cat. 12/6 (بارگیری 600 مگابیت در ثانیه ، آپلود 50 مگابیت در ثانیه) مقادیر SAR: 0.22 W / kg (سر) ، 1.43 W / kg (بدن) ، بدون فن
وزن 220 گرم (= 7.76 اونس / 0.49 پوند) ، منبع تغذیه: 75 گرم (= 2.65 اونس / 0.17 پوند)
مورد - تقریباً فقط نمایشگر

مورد گلکسی A80 کاملاً مطابق با روح زمان است: قسمت جلوی آن تقریباً به طور کامل از نمایشگر با حاشیه های کوچک تشکیل شده است. این بدان معنی است که دوربین جلو نیز باید برود. در تلفن هوشمند Galaxy ، دوربین اصلی در پشت فقط حرکت می کند و در صورت لزوم به اطراف می چرخد ​​، به شما امکان می دهد از ماژول های دوربین با کیفیت بالا برای عکس های سلفی نیز استفاده کنید. اگر با کمی نیروی زیاد ماژول دوربین طولانی را بگیرید ، یا اگر تلفن هوشمند سقوط را تشخیص دهد ، ماژول دوربین بلافاصله عقب می رود تا آسیب نبیند.

پشت صاف و بازتابنده است و ماژول دوربین به طور قابل توجهی بیرون می زند. انواع رنگی گوشی های هوشمند سفید ، صورتی و مشکی است که واحد تست سیاه ما بیشتر به رنگ خاکستری تیره به نظر می رسد. گلکسی A80 یک گوشی هوشمند بزرگ و با 220 گرم وزن بسیار سنگین است که به لطف گوشه های گرد آن ، به خوبی در دست قرار می گیرد.

ثبات کیس با قاب فلزی و سطوح شیشه ای آن اساساً خوب است. با این حال ، می توانید پشت قاب را کمی به سمت داخل فشار دهید ، که باعث می شود برداشت ما از کیفیت کم شود. از طرف دیگر ، تلفن هوشمند فقط تا حد بسیار کمی می تواند تاب بخورد و همچنین دچار خستگی نمی شود.
تجهیزات - بدون حافظه microSD
8 گیگابایت RAM دیگر در این بخش قیمت غیرعادی نیست اما در مقایسه با Samsung Galaxy A9 (2018) یک نسخه خوب است. 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز در این مرحله استاندارد است و فقط OnePlus 7 در اینجا برجسته است و 256 گیگابایت حافظه داده را با هزینه کمتری به ارمغان می آورد.

متأسفانه ، اگر می خواهید فضای ذخیره سازی را با یک کارت microSD اضافی افزایش دهید ، این مورد در Galaxy A80 برنامه ریزی نشده است. با این وجود ، در صورت خرید نسخه دو سیم کارته تلفن هوشمند ، می توانید همزمان از دو سیم کارت استفاده کنید.

بلوتوث 5.0 و NFC درست مانند یک پورت USB-C روی آن قرار دارند ، اگرچه از طریق داخلی فقط با استاندارد کندتر USB-2.0 متصل می شوند. از لحاظ اتصال سیمی ، هدفون یا بلندگو همچنین می توانند فقط به پورت USB-C متصل شوند ، زیرا هیچ درگاه صوتی 3.5 میلی متری وجود ندارد.
نرم افزار - OneUI مدرن در تلفن های هوشمند سامسونگ
OneUI سامسونگ زیبا و تمیز به نظر می رسد. در Galaxy A80 ، این سیستم عامل مبتنی بر Android 9.0 فعلی است و وصله های امنیتی در سطح 1 مه 2019 قرار دارند ، بنابراین باید به زودی به روزرسانی شوند. در این مرحله ، سامسونگ همچنین دنیای برنامه های خاص خود را ایجاد کرده است و بسیاری از آنها از پیش نصب شده بر روی Galaxy A80 هستند.