نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

بررسی گوشی هوآوی P30 Pro | بخش اول

طرفداران

دوربین نوآورانه با کیفیت تصویر فوق العاده.

طراحی تیز

مخالف

گران.

عملکرد به اندازه رقبا با قیمت مشابه قوی نیست.

Huawei ممکن است نامی باشد که شما در ایالات متحده زیاد از آن می شنوید ، اما این مانع از پیشرفت شرکت در سراسر آسیا و اروپا نشده است. P30 Pro نمونه فوق العاده ای از آنچه همه سر و صدا ایجاد می شود است. با شروع 5448 یوان یا تقریباً 778 دلار ، P30 Pro یک گوشی گل سرسبد زیبا با یکی از بهترین دوربین های موبایل در بازار است. و گرچه در بازارهایی مانند ایالات متحده کاملا خیره کننده است (جایی که در واقع نمی توانید آن را خریداری کنید) ، اما در چین با قیمت بسیار بالاتری نسبت به رقبای با مشخصات مشابه ، مانند OnePlus 7 Pro ، رقابت سختی را تجربه می کند.


ویژگی ها و نمایشگر

در قسمت جلوی ویژگی ها ، P30 Pro کمی احساس می کند که در حال بازی کردن با Mate 20 Pro است. Face ID وجود دارد ، اما این فقط یک اسکن 2D است به جای اسکن سه بعدی در Mate 20 Pro. یک سنسور اثر انگشت وجود دارد ، اما در پایین و در وضعیت راحت تری قرار دارد تا در وسط صفحه.

با توجه به یادداشتی مشابه ، صفحه نمایش 2.472 در 1080 6.47 اینچی این گوشی به اندازه صفحه 3301 در 1440 Mate 20 Pro تیز نیست. هواوی می گوید مخاطبان سری P بیش از جنگ خصوصی نگران خلاقیت هستند و کسانی که واقعاً می خواهند عکس هایشان را با بالاترین وضوح ببینند می توانند آنها را روی مانیتور تنظیم شده برای رنگ مشاهده کنند. اگرچه این ممکن است درست باشد ، اما قیمت گوشی به اندازه کافی بالا است که از هر نظر انتظار اجزای برتر را دارید.

در مقایسه با Mate 20 Pro ، رنگ P30 Pro کمی ظریف تر است ، به طوری که رنگ پوست به نظر می رسد کمی غنی تر است و چراغ های فلورسنت با شگفتی بیشتری می درخشند. اما Mate 20 Pro جزئیات و بافت بیشتری را در تصاویر نشان می دهد.


ابعاد این گوشی 6.2 در 2.9 در 0.3 اینچ و وزن آن 6.8 اونس است. نکته ای که هوآوی باید به خاطر آن حساب کند این است که اندازه صفحه نمایش بزرگ است. تعویض از Mate 20 Pro به P30 Pro تفاوت قابل توجهی به نظر می رسد ، حتی اگر اینطور نباشد. ممکن است شکاف قطره قطره در بالای صفحه P30 کوچک باشد ، اما تأثیر عمده ای بر احساس کلی دارد.

سخت افزار و نرم افزار

P30 Pro دارای پردازنده Kirin 980 ، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. همانطور که از یک پرچمدار سطح بالای اندروید انتظار دارید عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشد اما از کلاس پیشرو نباشد.

در PCMark ، مجموعه آزمایش هایی که از کارهای رایج تلفن های هوشمند تقلید می کند ، P30 Pro امتیاز فروتنانه 7،729 را کسب کرد - بسیار عقب تر از Xiaomi Mi 9 (8،932) و OnePlus 7 Pro (9،874) ارزان تر. نتایج لوداشی مشابه است و P30 Pro با 326،620 امتیاز Mi 9 با 349،490 و OnePlus 7 Pro با 359،913 امتیاز کسب کرده است.

شاید جالب ترین نکته این است که P30 Pro در AI BenchMark ، یک سری تست هایی که برای شناسایی تصاویر رایج به تلفن نیاز دارد ، نمره ضعیفی کسب کرده است. P30 Pro با امتیاز 20،920 پشت سر هر پرچمدار فعلی چینی قرار گرفت که ما با تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام آزمایش کرده ایم. این نمره بالاتر از Honor Magic 2 (15،587) است ، اگرچه از چیپست Kirin 980 مشابه P30 Pro استفاده می کند.

عمر باتری بسیار عالی است ، به لطف یک سلول عظیم 4200 میلی آمپری که تمام روز تلفن را با سهولت کار می کند و اگر محافظه کار باشید ، احتمالاً بین دو بار شارژ تا دو روز طول می کشد. در تست باتری ما ، که Wi-Fi ویدئویی را با روشنایی کامل پخش می کند ، P30 Pro 11 ساعت و 6 دقیقه قبل از مرگ دوام آورد. همچنین قابلیت شارژ پشت به پشت Mate 20 Pro را دارد ، بنابراین در صورت کمبود آب می توانید باتری دوست خود را تقویت کنید.

این گوشی دارای اندروید 9.0 پای است که در بالای آن EMUI 9.1 هواوی قرار دارد. همراه با مقداری نرم افزار bloat است که ممکن است بخواهید پاک کنید. همچنین گزینه های Huawei برای برنامه ها و سرویس های Google پخته شده است. به طور کلی ، آنها جامد هستند ، اما با برنامه هایی که Google در تلفن های ایالات متحده و جهان ارائه می دهد مقایسه نمی شوند.

دوربین

نکته اصلی فروش P30 Pro دوربین آن است که از چهار لنز تشکیل شده است که شامل یک لنز 40MP f / 1.6 با زاویه دید عریض ، 20MP f / 2.2 لنز فوق عریض و 8MP f / 3.4 لنز تله است. هواوی در بازاریابی خود به شدت به این دوربین فشار آورده است (البته نه همیشه با سخت افزار اختصاصی) و دلیل خوبی هم دارد: معرفی لنز "پریسکوپ" برای آنچه هواوی ادعا می کند بزرگنمایی بدون ضرر در 10 برابر و بزرگنمایی حداکثر است. از 50x همچنین یک سنسور Time of Flight (ToF) وجود دارد که به افزودن عمق تصاویر کمک می کند.

در مقایسه با بزرگنمایی استاندارد دوربین های گوشی های هوشمند دیگر (حداکثر 10 برابر در آیفون XS Max و Mate 20 Pro در خود هواوی) ، میزان جزئیات ضبط شده P30 Pro چشمگیر است. از آجر کاری روی ساختمان های اطراف برج تاور لندن گرفته تا بافت کت آویزان در آن طرف دفتر جادار PCMag انگلیس در لندن ، P30 Pro می تواند جزئیات بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد.

اگر از زوم 10 برابر بالاتر بروید ، کنترل دوربین کمی دشوار می شود و نگه داشتن یک شی در کادر به نظر می رسد یکی از آن بازی های سنگ مرمر هزارتوی را بازی کنید و هرچه به 50 برابر نزدیک شوید ، چالش برانگیزتر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد