نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

بررسی گوشی هوآوی P30 Pro | بخش دوم

بیشترین بزرگنمایی بیشتر از چیزی است که به طور منظم استفاده می کنید ، یک حیله است. اما قطعاً این یک ویژگی جالب برای نمایش است.

وقتی هوا تاریک می شود ، استعدادهای P30 Pro می درخشند. در یک اتاق سیاه و سفید ، جایی که سایر تلفن های هوشمند قادر به گرفتن چیزی نیستند ، آخرین تنظیمات دوربین هواوی تقریباً شب را به روز تبدیل می کند. علاوه بر این ، در حالی که سایر دستگاه ها با استفاده از تنظیم حالت شب می توانند به نتایج مشابهی دست پیدا کنند (حالت دید شب Google Pixel قابل توجه ترین است) ، P30 Pro آن را به طور خودکار مدیریت می کند. نیازی به تغییر تنظیمات یا حتی فعال کردن حالت هوش هوایی هواوی نیست. فقط اشاره کنید و شلیک کنید. از نظر عکاسی در شب ، کاملاً استاندارد جدیدی را تعیین می کند.
استفاده روزمره جایی است که P30 Pro حداقل برای کاربران جدید کمی لنگ می زند. عکس ها بدون هیچ گونه عیب جویی ، خیلی سفید به نظر می رسند و هوش مصنوعی را قادر می سازند (بیشتر از همه نه) آسمان آبی را بیش از حد منفجر می کند و کنتراست های ظریف را از بین می برد. با گرفتن عکس از یکی از همکارانم ، با روشن شدن حالت هوش مصنوعی ، تفاوت موهای نرم و صاف او از بین رفت و چهره اش برافروخته به نظر می رسید.
در مقایسه با آیفون XS Max ، P30 Pro از عهده رنگی برآمده است. اما نسبت به هواوی قبلی نزدیکتر است ، شاید به دلیل سنسور رنگی RYYB (قرمز ، زرد ، زرد ، آبی) که به جای RGB استاندارد استفاده می کند.
برای فیلمبرداری ، P30 Pro قادر به ضبط تا 4K فیلم است و دارای چندین فیلتر مانند AI Color ، Background Blur (نوعی افکت متحرک بوکه) و Vintage است. جالب ترین ویژگی ، حالت Dual View است که به طور همزمان زاویه بازتر و نمای نزدیک شما را ضبط می کند. در حالی که ما هنوز آن را آزمایش نکرده ایم - هواوی می گوید که در آینده به روز می شود - این چیزی است که فیلمبرداران متمرکز بر تلفن های هوشمند قطعاً می خواهند به آن توجه زیادی داشته باشند.

نتیجه گیری
Huawei P30 Pro گوشی بسیار خوبی با دوربین خارق العاده است. پس از حداقل به روزرسانی هایی که اپل و سامسونگ با جدیدترین دستگاه های خود انجام داده اند ، دیدن اینکه Huawei یک گام جسورانه به جلو در بخش عکاسی دارد ، تازه کننده است. اگر کیفیت تصویر از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است ، قطعاً باید P30 Pro را در نظر بگیرید. اگر بیشتر روی قدرت و کارایی تمرکز دارید (همراه با کیفیت کاملاً خوب تصویر) ، می توانید با انتخاب OnePlus 7 Pro یا Xiaomi Mi 9 ، پول قابل توجهی پس انداز کنید.
مشخصات هواوی P30 Pro
سیستم عامل اندروید 9.0
CPU Kirin 980
ابعاد 6.22 در 2.89 در 0.33 اینچ
اندازه صفحه نمایش 6.47 اینچ
وضوح صفحه نمایش 2340 در 1080 پیکسل
وضوح دوربین (عقب ، روبرو) 40MP ، 20MP ، 8MP 32 مگاپیکسلی
عمر باتری (همانطور که تست شده است) 11 ساعت و 6 دقیقه

بررسی گوشی هوآوی P30 Pro | بخش اول

طرفداران

دوربین نوآورانه با کیفیت تصویر فوق العاده.

طراحی تیز

مخالف

گران.

عملکرد به اندازه رقبا با قیمت مشابه قوی نیست.

Huawei ممکن است نامی باشد که شما در ایالات متحده زیاد از آن می شنوید ، اما این مانع از پیشرفت شرکت در سراسر آسیا و اروپا نشده است. P30 Pro نمونه فوق العاده ای از آنچه همه سر و صدا ایجاد می شود است. با شروع 5448 یوان یا تقریباً 778 دلار ، P30 Pro یک گوشی گل سرسبد زیبا با یکی از بهترین دوربین های موبایل در بازار است. و گرچه در بازارهایی مانند ایالات متحده کاملا خیره کننده است (جایی که در واقع نمی توانید آن را خریداری کنید) ، اما در چین با قیمت بسیار بالاتری نسبت به رقبای با مشخصات مشابه ، مانند OnePlus 7 Pro ، رقابت سختی را تجربه می کند.


ویژگی ها و نمایشگر

در قسمت جلوی ویژگی ها ، P30 Pro کمی احساس می کند که در حال بازی کردن با Mate 20 Pro است. Face ID وجود دارد ، اما این فقط یک اسکن 2D است به جای اسکن سه بعدی در Mate 20 Pro. یک سنسور اثر انگشت وجود دارد ، اما در پایین و در وضعیت راحت تری قرار دارد تا در وسط صفحه.

با توجه به یادداشتی مشابه ، صفحه نمایش 2.472 در 1080 6.47 اینچی این گوشی به اندازه صفحه 3301 در 1440 Mate 20 Pro تیز نیست. هواوی می گوید مخاطبان سری P بیش از جنگ خصوصی نگران خلاقیت هستند و کسانی که واقعاً می خواهند عکس هایشان را با بالاترین وضوح ببینند می توانند آنها را روی مانیتور تنظیم شده برای رنگ مشاهده کنند. اگرچه این ممکن است درست باشد ، اما قیمت گوشی به اندازه کافی بالا است که از هر نظر انتظار اجزای برتر را دارید.

در مقایسه با Mate 20 Pro ، رنگ P30 Pro کمی ظریف تر است ، به طوری که رنگ پوست به نظر می رسد کمی غنی تر است و چراغ های فلورسنت با شگفتی بیشتری می درخشند. اما Mate 20 Pro جزئیات و بافت بیشتری را در تصاویر نشان می دهد.


ابعاد این گوشی 6.2 در 2.9 در 0.3 اینچ و وزن آن 6.8 اونس است. نکته ای که هوآوی باید به خاطر آن حساب کند این است که اندازه صفحه نمایش بزرگ است. تعویض از Mate 20 Pro به P30 Pro تفاوت قابل توجهی به نظر می رسد ، حتی اگر اینطور نباشد. ممکن است شکاف قطره قطره در بالای صفحه P30 کوچک باشد ، اما تأثیر عمده ای بر احساس کلی دارد.

سخت افزار و نرم افزار

P30 Pro دارای پردازنده Kirin 980 ، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. همانطور که از یک پرچمدار سطح بالای اندروید انتظار دارید عملکرد بسیار مطلوبی داشته باشد اما از کلاس پیشرو نباشد.

در PCMark ، مجموعه آزمایش هایی که از کارهای رایج تلفن های هوشمند تقلید می کند ، P30 Pro امتیاز فروتنانه 7،729 را کسب کرد - بسیار عقب تر از Xiaomi Mi 9 (8،932) و OnePlus 7 Pro (9،874) ارزان تر. نتایج لوداشی مشابه است و P30 Pro با 326،620 امتیاز Mi 9 با 349،490 و OnePlus 7 Pro با 359،913 امتیاز کسب کرده است.

شاید جالب ترین نکته این است که P30 Pro در AI BenchMark ، یک سری تست هایی که برای شناسایی تصاویر رایج به تلفن نیاز دارد ، نمره ضعیفی کسب کرده است. P30 Pro با امتیاز 20،920 پشت سر هر پرچمدار فعلی چینی قرار گرفت که ما با تراشه اسنپدراگون 855 کوالکام آزمایش کرده ایم. این نمره بالاتر از Honor Magic 2 (15،587) است ، اگرچه از چیپست Kirin 980 مشابه P30 Pro استفاده می کند.

عمر باتری بسیار عالی است ، به لطف یک سلول عظیم 4200 میلی آمپری که تمام روز تلفن را با سهولت کار می کند و اگر محافظه کار باشید ، احتمالاً بین دو بار شارژ تا دو روز طول می کشد. در تست باتری ما ، که Wi-Fi ویدئویی را با روشنایی کامل پخش می کند ، P30 Pro 11 ساعت و 6 دقیقه قبل از مرگ دوام آورد. همچنین قابلیت شارژ پشت به پشت Mate 20 Pro را دارد ، بنابراین در صورت کمبود آب می توانید باتری دوست خود را تقویت کنید.

این گوشی دارای اندروید 9.0 پای است که در بالای آن EMUI 9.1 هواوی قرار دارد. همراه با مقداری نرم افزار bloat است که ممکن است بخواهید پاک کنید. همچنین گزینه های Huawei برای برنامه ها و سرویس های Google پخته شده است. به طور کلی ، آنها جامد هستند ، اما با برنامه هایی که Google در تلفن های ایالات متحده و جهان ارائه می دهد مقایسه نمی شوند.

دوربین

نکته اصلی فروش P30 Pro دوربین آن است که از چهار لنز تشکیل شده است که شامل یک لنز 40MP f / 1.6 با زاویه دید عریض ، 20MP f / 2.2 لنز فوق عریض و 8MP f / 3.4 لنز تله است. هواوی در بازاریابی خود به شدت به این دوربین فشار آورده است (البته نه همیشه با سخت افزار اختصاصی) و دلیل خوبی هم دارد: معرفی لنز "پریسکوپ" برای آنچه هواوی ادعا می کند بزرگنمایی بدون ضرر در 10 برابر و بزرگنمایی حداکثر است. از 50x همچنین یک سنسور Time of Flight (ToF) وجود دارد که به افزودن عمق تصاویر کمک می کند.

در مقایسه با بزرگنمایی استاندارد دوربین های گوشی های هوشمند دیگر (حداکثر 10 برابر در آیفون XS Max و Mate 20 Pro در خود هواوی) ، میزان جزئیات ضبط شده P30 Pro چشمگیر است. از آجر کاری روی ساختمان های اطراف برج تاور لندن گرفته تا بافت کت آویزان در آن طرف دفتر جادار PCMag انگلیس در لندن ، P30 Pro می تواند جزئیات بیشتری نسبت به رقبا داشته باشد.

اگر از زوم 10 برابر بالاتر بروید ، کنترل دوربین کمی دشوار می شود و نگه داشتن یک شی در کادر به نظر می رسد یکی از آن بازی های سنگ مرمر هزارتوی را بازی کنید و هرچه به 50 برابر نزدیک شوید ، چالش برانگیزتر می شود.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M21 | بخش سوم

MediaTek SoC در Samsung Galaxy A41 نیز سریعتر است.

Exynos 9611 عملکرد کافی برای استفاده روزمره را ارائه می دهد. با این حال ، در برنامه های بسیار طاقت فرسا مبارزه می کند. اگر سعی کنید همزمان چندین برنامه با تقاضای بسیار بالا را اجرا کنید ، ممکن است تلفن هوشمند کاملاً بی پاسخ باشد. همانطور که گفته شد ، M21 برای اجرای برنامه های ساده به اندازه کافی قدرتمند است.
در معیارهای مرورگر ، Galaxy M21 در مقایسه با سایر دستگاه های رقیب عملکرد بسیار ضعیفی دارد. با این حال ، در استفاده روزمره ، پیمایش نسبتاً روان است و بارگیری صفحات وب برای همیشه لازم نیست.
در معیارهای ذخیره سازی ، تلفن هوشمند سامسونگ به لطف حافظه UFS 2.1 به سرعت نوشتن بسیار خوبی دست می یابد. در مجموع ، M21 نرخ انتقال داده خوبی را برای دستگاهی در این محدوده قیمت ارائه می دهد. با گفتن این موارد ، Huawei P30 Lite New Edition فضای ذخیره سازی حتی سریع تری را ارائه می دهد.

با کارت مرجع microSD ما Toshiba Exceria Pro M501 ، تلفن هوشمند سامسونگ موفق به دستیابی به سرعت نوشتن و خواندن می شود.
بازی - فقط برای بازی های ساده
ما از Gamebench برای ثبت نرخ فریم برای معیارهای بازی خود استفاده می کنیم. در Armajet ، M21 موفق می شود در بعضی از مواقع به 60 FPS برسد. M21 در عناوین سختگیرانه تری مانند PUBG Mobile دست و پنجه نرم می کند. در اینجا ، تلفن هوشمند سامسونگ با تنظیم از پیش تعیین شده HD نمی تواند به نرخ فریم قابل پخش دست یابد. با این حال ، در پایین ترین تنظیمات ، PUBG Mobile تا حدودی قابل پخش است.

دستگاه بررسی ما برای بازی های ساده مناسب است. کسانی که می خواهند عناوین گرافیکی پرمخاطب را بازی کنند ، به یک گوشی هوشمند با عملکرد بیشتر بازی نیاز دارند.
آلایندگی - نوسان عملکرد زیر بار
درجه حرارت
اطراف دوربین جلوی دوربین تحت بار داغ می شود. حداکثر دمای سطح 42.5 درجه سانتیگراد (108.5 درجه فارنهایت) کاملاً معقول است ، به شرطی که در محیطی با دمای طبیعی محیط باشید. استفاده از این تلفن هوشمند در روزهای گرم تابستان ناخوشایند می شود. با این حال ، M21 در حالت بیکار همیشه خوب است.

ما از یک ابزار آزمایش باتری معروف به GFXBench برای بررسی عملکرد عملکرد دستگاه بررسی ما تحت بار مستمر استفاده می کنیم. در اینجا ، نوساناتی در عملکرد تا 25٪ مشاهده کردیم. در مجموع ، M21 نتوانست عملکرد کامل خود را در محک GFXBench حفظ کند.
بلندگوها
اسپیکر تک در پایین یک حجم متوسط ​​ارائه می دهد. با این حال ، در تولید دوباره صدا مشکلی ندارد. تناژهای بالا به میزان قابل توجهی بیش از حد نشان داده می شوند ، زیرا پایین و متوسط ​​تقریباً کاملاً از دست رفته اند. در حداکثر میزان صدا ، بلندگو به طرز ناخوشایندی ریز به نظر می رسد.

برای داشتن یک تجربه بهتر شنیدن ، توصیه می کنیم از مجموعه ای از هدفون استفاده کنید که می تواند از طریق جک صوتی 3.5 میلی متری یا بلوتوث 5.0 به دستگاه متصل شود. جک هدفون میزان نویز پس زمینه را پایین می آورد. اتصال بلوتوث پایدار است و ایجاد آن آسان است و کیفیت صدا کاملاً مناسب است.
عمر باتری - باتری بزرگ با زمان مناسب
مصرف انرژی
سامسونگ گلکسی M21 از نظر انرژی صرفه جویی خاصی ندارد. با این حال ، گلکسی M31 حتی از نظر مصرف انرژی نیز کمتر است. شیائومی ردمی نوت 9S در حالت بیکار از قدرت بالاتری برخوردار است ، اما در اثر بار انرژی کمتری مصرف می کند.
عمر باتری
Exynos SoC های سامسونگ به دلیل کارآیی معروف نیستند. با این حال ، به لطف یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی ، M21 باید برای مدت طولانی دوام بیاورد. در تست Wi-Fi ما ، M21 بیش از 21 ساعت به یک باتری ستاره ای می رسد. در اینجا ، Galaxy M31 کمی بهتر عمل می کند. همانطور که گفته شد ، هیچ دستگاه رقابتی دیگر حتی به زمان بسیار خوبی از کارایی باتری نزدیک نیست. این تلفن هوشمند می تواند سه روز کاری قبل از مرگ به راحتی دوام بیاورد.

شارژ کامل باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 15 واتی موجود بیش از دو ساعت طول می کشد.
حکم - برای کسانی که بدنبال چیزی محکم هستند
Samsung Galaxy M21 یک سیستم دوربین متوسط ​​و سطح متوسطی از عملکرد را ارائه می دهد. سایر تولیدکنندگان در حال تعقیب مشخصات و تأکید بر عملکرد دوربین هستند. سامسونگ فقط گوشی های هوشمند جامدی می سازد که هیچ ضعفی ندارند و چند ویژگی خاص را در بالا ارائه می دهند.

Galaxy M21 دقیقاً در مکان واقعی خود قرار گرفته است ، که تلفن های هوشمند بسیار گرانتری با عمر باتری بسیار خوب و صفحه نمایش OLED درخشان از آن استفاده می کردند.

Samsung Galaxy M21 یک گوشی هوشمند سنگی و میان رده پایین با صفحه نمایش عالی و دوام باتری مناسب است.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، ضعفهای M21 بسیار کمی است ، که می تواند همه این موارد را ناشی از این واقعیت ساده باشد که سامسونگ تصمیم گرفته است از Exynos SoC اختصاصی خود استفاده کند: به اندازه SoC های موجود در رقابت ، از نظر مصرف انرژی و قدرتمند نیست ، اما هنوز سطح عملکرد نسبتاً مناسبی را ارائه می دهد.

در استفاده روزمره ، Galaxy M21 کاملاً مناسب است و هر آنچه را که یک تلفن هوشمند در این بازه قیمت باید داشته باشد ، روی میز می آورد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M21 | بخش دوم

در اینجا ، میکروفون برای گرفتن صدای ما نیز تلاش می کند ، به همین دلیل بلند صحبت کردن مفید است.

دوربین ها - بسیار انعطاف پذیر
دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در پشت از پیکسل زدایی پشتیبانی می کند ، که به چهار پیکسل مجاور اجازه می دهد تا به عنوان یک عمل کنند. این کیفیت عکس را بهبود می بخشد. با این حال ، این بدان معناست که وضوح عکسها نیز 12 مگاپیکسل است ، که برای اکثریت قریب به اتفاق شرایط به اندازه کافی مناسب است. کسانی که به پیکسل بیشتری نیاز دارند می توانند حالت 48 مگاپیکسلی را در برنامه دوربین انتخاب کنند.

M21 همچنین از یک لنز فوق العاده واید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق بهره می برد. بزرگنمایی بین دو لنز اصلی امکان پذیر نیست. خریداران باید از سنسور اصلی یا لنز فوق العاده واید استفاده کنند.

عکس های گرفته شده با دوربین اصلی برای دستگاهی در این محدوده قیمت در سطح خوبی قرار دارند. بازتولید رنگ خوب و کیفیت کلی تصویر مناسب است. با این حال ، تصاویر به خصوص در گوشه و کنار ، کمی مبهم به نظر می رسند ، که برای یک گوشی هوشمند با چنین برچسب قیمت طبیعی است. عکس های گرفته شده در شرایط کم نور بسیار دانه دار به نظر می رسند و به خوبی در معرض دید قرار ندارند. دوربین فوق العاده زاویه دید دامنه دینامیکی خوبی را ارائه می دهد. با این وجود ، تصاویر تا حدی تار تولید می کند.
فیلم می تواند در 2160p ضبط شود ، اما بدون تثبیت کننده دیجیتال. با این حال ، کاربران می توانند با تثبیت کننده دیجیتال با کیفیت 1080p فیلم برداری کنند.
M21 در مقایسه با Samsung Galaxy M31 دارای دوربین جلویی متفاوتی است: دستگاه بررسی ما به جای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از یک دوربین عکاسی سلفی 20 مگاپیکسلی بهره می برد. در شرایط نوری مناسب تصاویر قابل قبولی می گیرد.

مقایسه تصویر

صحنه ای را انتخاب کنید و در تصویر اول حرکت کنید. با یک کلیک موقعیت در صفحه های لمسی تغییر می کند. با یک کلیک بر روی تصویر بزرگنمایی ، نسخه اصلی در پنجره جدیدی باز می شود. اولین تصویر عکس مقیاس دار دستگاه آزمایش را نشان می دهد.
عکس های الگوهای آزمایش ما تصور ما از دوربین اصلی را تأیید می کنند. لبه های تصاویر تار هستند ، اما خود تصاویر از نظر رنگ دقیق هستند. در شرایط نوری کنترل شده ، رنگها خیلی کم نور به نظر می رسند.
لوازم جانبی و گارانتی - 2 سال گارانتی
در جعبه ، یک شارژر USB-A با یک کابل USB-C مناسب برای M21 وجود دارد. علاوه بر این ، یک ابزار حذف سیم کارت نیز وجود دارد.

M21 با 24 ماه گارانتی ارائه می شود.

دستگاه های ورودی و کنترل - سنسور اثر انگشت سریع
در پشت اسکنر اثر انگشت وجود دارد. کمی در محفظه فرو رفته و لبه های آن بالا آمده است. تنظیم اولیه بسیار سریع است و خواننده اثر انگشت خیلی سریع اثر انگشت را تشخیص می دهد. همچنین می توان از آن برای اشاره استفاده کرد. به عنوان مثال ، اگر انگشت خود را به پایین سنسور اثر انگشت فشار دهید ، می توانید سایه اعلان را پایین بیاورید. M21 همچنین از تشخیص چهره پشتیبانی می کند که به سرعت و با اطمینان کار می کند.

M21 دارای صفحه کلید اختصاصی سامسونگ است که به نظر می رسد به شدت از صفحه کلید مجازی اپل الهام گرفته شده است. صفحه کلیدهای دیگر را می توان به راحتی نصب کرد. صفحه لمسی بدون هیچ مشکلی کار می کند. دکمه های سخت افزاری در سمت راست چندان ممتاز نیستند. با این وجود ، آنها هنوز هم به خوبی کار می کنند.
صفحه نمایش - صفحه نمایش روشن ، خوب
تلفن هوشمند میان رده پایین سامسونگ با صفحه نمایش Full HD AMOLED همراه است. اندازه گیری های ما نشان می دهد که شباهت زیادی به نمایشگر Samsung Galaxy M31 دارد ، به همین دلیل است که فکر می کنیم M21 و M31 از صفحه مشابهی برخوردار هستند.

با توجه به اندازه گیری های روشنایی ما ، روشنایی صفحه نمایش گوشی های هوشمند سامسونگ به طور متوسط ​​614 سی دی در متر مکعب است. روشنایی بسیار مساوی توزیع می شود. از آنجا که پیکسل های OLED جداگانه می توانند به طور کامل خاموش شوند ، صفحه دارای مقدار سیاه و سفید 0 cd / m² است. به همین دلیل رنگ های تیره بسیار عمیق به نظر می رسند.
نور پس زمینه صفحه نمایش با سرعت 215.5 هرتز چشمک می زند (احتمالاً با استفاده از PWM).

فرکانس 215.5 هرتز نسبتاً کم است ، بنابراین کاربران حساس احتمالاً متوجه لرزش می شوند و در تنظیمات روشنایی اعلام شده و پایین ، خستگی چشم را تجربه می کنند.

در مقایسه: 51٪ از تمام دستگاههای آزمایش شده از PWM برای کم نور کردن صفحه نمایش استفاده نمی کنند. در صورت شناسایی PWM ، میانگین 9712 (حداقل: 5 - حداکثر: 142900) هرتز اندازه گیری شد.
آزمون CalMAN ما عملکرد خوب در مقیاس خاکستری را نشان می دهد. با این حال ، انحراف رنگ Delta E 2000 کاملاً قابل توجه است ، به ویژه هنگامی که صحبت از قسمت قرمز طیف می شود. تولید مثل رنگ در حالت طبیعی بهبود می یابد. پوشش فضای رنگی برای یک گوشی هوشمند در این بازه قیمت در سطح خوبی قرار دارد. با این وجود ، ما باید ذکر کنیم که در این نمونه اندازه گیری های ما باید به عنوان نشانه هایی از عملکرد واقعی مشاهده شود.
هنگام مشاهده دستگاه در زوایای شدید ، میزان روشنایی افت محسوسی دارد. با این حال ، در عکس ها بسیار بارزتر از زندگی واقعی به نظر می رسد. Galaxy M21 در روزهای ابری در خارج قابل استفاده است. در معرض تابش مستقیم خورشید ، خواندن محتوای صفحه مشکل است. اما ، صفحه نمایش برای بسیاری از اتاق های پر نور به اندازه کافی روشن است.
عملکرد - برای دستگاهی در این محدوده قیمت بسیار کند است
سامسونگ اگزینوس 9611 یک انتخاب مناسب برای یک گوشی هوشمند میان رده پایین است. با این حال ، توسط Qualcomm Snapdragon 720G مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M21 | بخش اول

سری Galaxy M برای خریداران آگاه از قیمت که یک دوربین قابل استفاده و یک باتری بزرگ می خواهند در نظر گرفته شده است. برخلاف دستگاه های سری Galaxy A ، تلفن های هوشمند از سری M مانند Galaxy M31 و M51 که از قبل منتشر شده اند در همه جا در دسترس نیستند. با این حال ، در برخی موارد ، ارزش دارد که به جستجوی این دستگاه ها بپردازید. Galaxy M21 که اکنون در حال بررسی آن هستیم ارزان تر از M31 است. با این وجود ، M21 فضای ذخیره سازی کمتری را در اختیار شما قرار می دهد و از لنزهای ماکرو بهره نمی برد ، اما 50 یورو (58 دلار) هزینه کمتری دارد. برای کسانی که می توانند با محدودیت هایی زندگی کنند ، معامله خوبی به نظر می رسد ، اینطور نیست؟

Samsung Galaxy M21 (Galaxy M21 Series)

پردازنده سامسونگ اگزینوس 9611 8 x 1.7 - 2.3 گیگاهرتز ، سری Exynos 7

آداپتور گرافیکی ARM Mali-G72 MP3

حافظه 4096 مگابایت

صفحه نمایش 6.40 اینچ 19.5: 9 ، 2340 10 1080 پیکسل 403 PPI ، صفحه لمسی خازنی ، Super AMOLED ، Corning Gorilla Glass 3 ، براق: بله ، 60 هرتز

حافظه داخلی 64 گیگابایت UFS 2.1 فلش ، 64 گیگابایت

، 56 گیگابایت رایگان

وزن 188 گرم (= 6.63 اونس / 0.41 پوند) ، منبع تغذیه: 54 گرم (= 1.9 اونس / 0.12 پوند)

قیمت 200 یورو

مورد - طراحی ساده ، کیفیت ساخت خوب


به جز سیستم دوربین ، گلکسی M31 و گلکسی M21 ظاهری یکسان دارند. با این حال ، تفاوت کمی در وزن وجود دارد. همچنین هر دو تلفن هوشمند دارای طرح های رنگی یکسانی هستند که به سیاه ، آبی و سبز معروف هستند. هر دو دستگاه از پشت پلاستیکی یکسان ، همان Gorilla Glass 3 در جلو و یک بریدگی قطره اشک برای دوربین جلو بهره می برند.


M21 کیفیت ساخت بسیار خوبی را ارائه می دهد. بسیار سفت و سخت است. به لطف لبه های گرد ، نگه داشتن گوشی هوشمند در دست راحت است. با این حال ، پشت هنوز بسیار حساس به اثر انگشت است.


افرادی که دارای دستهای کوچک هستند بهتر است با Samsung Galaxy A41 یا Sony Xperia L4 وضعیت بهتری داشته باشند ، زیرا Galaxy M21 کاملا بزرگ است و بنابراین تا حدودی بدحال است.

پیکربندی سخت افزار - NFC برای پرداختهای بدون تماس

M21 دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی است که برای دستگاهی در این محدوده قیمت کاملاً معمول است. با این حال ، حافظه UFS 2.1 نسبتاً سریع است. علاوه بر این ، این تلفن هوشمند همچنین دارای یک پورت USB Type-C ، یک جک هدفون 3.5 میلی متری و یک تراشه NFC برای پرداخت های بدون تماس است.


سینی سیم کارت دارای فضای کافی برای دو سیم کارت و کارت microSD است ، به این معنی که شما می توانید از قابلیت های دو سیم کارت استفاده کنید و همزمان از فضای ذخیره سازی بیشتری لذت ببرید.

نرم افزار - نرم افزار اختصاصی مبتنی بر Android

M21 اندروید 10 را با یک پرتاب سفارشی از سامسونگ معروف به OneUI 2.0 اجرا می کند. در زمان بازبینی ، وصله های امنیتی از ژوئیه ، 2020 نسبتاً به روز هستند. سامسونگ با استفاده از نرم افزار خود تلاش همگانی برای بهبود عملکرد یک دست انجام داده است. به همین دلیل است که بیشتر عناصر غیرقابل حل اغلب در نیمه پایینی صفحه قرار دارند.


M21 با تعدادی از برنامه های شخص ثالث از پیش نصب شده ارائه می شود که برخی از آنها فقط غیرفعال می شوند. این بدان معنی است که این برنامه ها همیشه در گوشی های هوشمند شما باقی می مانند و فضای ذخیره سازی را اشغال می کنند حتی اگر نمی خواهید از آنها استفاده کنید.

ارتباطات و موقعیت مکانی - Wi-Fi 5 با سرعت انتقال خوب

ماژول Wi-Fi 5 در M21 نرخ انتقال داده خوبی را برای دستگاهی با این برچسب قیمت ارائه می دهد. ما معیارهای Wi-Fi خود را با استفاده از روتر مرجع Netgear Nighthawk AX12 خود انجام می دهیم. دستگاه بررسی ما از بسیاری از باندهای LTE پشتیبانی نمی کند ، به همین دلیل است که توصیه می شود قبل از سفر به آنجا بفهمید که از باندهای LTE در هر کشور استفاده می شود.


هنگامی که نوبت به پذیرش تلفن همراه می رسد ، Galaxy M21 عملکرد متوسطی را ارائه می دهد. در اینجا ، دستگاه های رقیب ، خصوصاً در داخل خانه ، کار بهتری انجام می دهند.

Galaxy M21 خیلی سریع با ماهواره ها ارتباط برقرار می کند. از سیستم های ماهواره ای ناوبری جهانی مختلفی پشتیبانی می کند اما از SBAS پشتیبانی نمی کند. Galaxy M21 دارای خطای خوب 6 متر (~ 20 فوت) است.


به منظور تعیین اینکه دستگاه نقد و بررسی ما در مورد موقعیت جغرافیایی چقدر دقیق است ، آن را با خود با دوچرخه سواری می بریم. در طول این سواری ، ناوبر حرفه ای Garmin Edge 520 نیز با ما همراه هستیم. ثابت می شود سامسونگ Galaxy M21 یک وسیله ناوبری بسیار خوبی است ، حتی اگر در دوربرگردان دقیق نبود. با این حال ، به طور کلی ، دقت آن از Garmin Edge 520 بیشتر بود. به همین دلیل است که فکر می کنیم تلفن هوشمند سامسونگ برای پیمایش مناسب است.

تلفن و کیفیت تماس - خیلی آرام صحبت نکنید

تلفن هوشمند سامسونگ با یک برنامه تلفن اختصاصی ارائه می شود. در صفحه اصلی ، صفحه شماره گیری را نشان می دهد. با این حال ، کاربران همچنین به تماس های اخیر و مخاطبین ذخیره شده دسترسی آسان دارند. VoLTE و VoWiFi هر دو پشتیبانی می شوند. با این حال ، کاربران باید VoWiFi را در منوی تنظیمات برنامه تلفن فعال کنند ، زیرا به طور پیش فرض غیرفعال شده است.

هنگام برقراری تماس تلفنی ، کاربران نباید خیلی آرام صحبت کنند ، مبادا شریک تماس آنها را نشنود. بلندگو می توانست بلندتر باشد. وقتی در یک محیط بسیار بلند قرار دارید شنیدن هر چیزی دشوار است. در حالت بلندگو ، تماس گیرنده تا حدی خفه می شود ، اما درک آن هنوز آسان است.