نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

نقد گوشی

آیفون 12 دفتر خاطرات: عکس های شبانه ، و افکار اولیه درباره دوربین

من می توانم با یک آزمایش آزمایشگاهی ، معضل خود را برای انتخاب بین دوربین های iPhone 12 mini و iPhone 12 Pro Max انتخاب کنم. هر دو گوشی را بخرید. آنها را روی سه پایه سوار کنید تا اطمینان حاصل کنید که تراز مناسب پیکسل را می گیرم. در هر شرایطی عکس های آزمایشی بگیرید. محصولات 100٪ را مقایسه کنید.

اما در حال حاضر موارد کافی برای متقاعد کردن من وجود داشته است که تفاوت ها ، اگر کم باشد ، واقعی هستند. س forال برای من این است که آیا می توانم از پس اندازه Max برآیم.

یکی از پیاده روی های مورد علاقه من ، همراه با عکس در طول مسیر ، فرصتی برای کشف این موضوع فراهم کرده است. من iPhone 11 Pro خود را نیز به همراه داشتم ، بنابراین می توانم نتایج را مقایسه کنم

مقایسه بین آیفون 11 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس از نظر نتیجه نهایی کاملاً مهم نیست - من قبلاً می دانم که با تلفن سال گذشته با یکی از تلفن های جدید معامله خواهم کرد - اما به هر حال جالب است. با این حال ، بیشتر اوقات ، این یک آزمایش دستیابی مفید است.

از طرف نتایج ، آنچه من دریافتم این بود که تفاوت بین تلفن های قدیمی و جدید در اندازه های مشاهده وب تا حد زیادی قابل توجه نیست - اما با بررسی دقیق نشان داده می شود.

به نظر می رسد آیفون 12 پرو مکس به طور مداوم در حال افزایش میزان تماس با آیفون 11 پرو است ، اگرچه باید تأکید کنم که همه عکس های من دستی بوده اند ، بنابراین تفاوت های جزئی در قاب بندی می تواند آن را حساب کند. با این حال ، این ثابت بود: هیچ موردی وجود نداشت که تلفن قدیمی تر از تلفن جدید بیشتر در معرض نمایش قرار گیرد.

هنگام گرفتن این عکسها کاملا تاریک بود - بسیار تاریک تر از آنچه که به نظر می رسد. من 100٪ مطمئن نبودم که بازتاب آب در خانه حتی نشان داده شود ، اما بسیار واضح است. می بینید که عکس آیفون 12 پرو مکس روشن تر است.

من امیدوارم که سنسور بزرگتر نویز کمتری ایجاد کند و خوشحال شدم که متوجه شدم این چنین است. با این حال ، این تفاوت نسبتاً ظریف است و فقط در 100٪ محصولات به وضوح نشان می دهد.

در این اندازه ها ، تفاوت زیادی با هم ندارند. با یک نگاه دقیق ، این یک داستان متفاوت است (آیفون 11 پرو سمت چپ):

از نزدیک به آسمان نگاه کنید ، از بالا سمت چپ ، و می توانید دانه قابل توجهی را در عکس آیفون 11 مشاهده کنید ، و یک آسمان بسیار صاف تر از آیفون 12 است. اما برای دیدن آن باید چهره خود را کاملاً به صفحه نزدیک کنید. .

حالا ، آیا این نوع تفاوت مهم است؟ برای 99.99٪ از عکسها ، حتی کمی. اما برای سفر ، جایی که ممکن است بخواهم یک کتاب عکس تهیه کنم یا یک چاپ بزرگ ایجاد کنم ، بله ، کمی. اطلاعات بیشتر در مورد این در بخش نتیجه گیری اولیه در پایان.
علاوه بر نویز کمتر ، جزئیات کمی بیشتر در عکس های آیفون 12 وجود دارد و این حتی گاهی در اندازه وب نیز نشان داده می شود.
افزایش قرار گرفتن در معرض مطمئناً نقشی را ایفا می کند ، اما تفاوت در جزئیات فراتر از آن است و من دوباره این را در طیف وسیعی از عکس ها یافتم.

این جزئیات اضافی از کجا می آید؟ من گمان می کنم این ترکیبی از سه عامل باشد.

اول ، لنز دیافراگم کمی بازتر به معنای ورود نور کمی بیشتر است ، بنابراین زمان های نوردهی ممکن است کمی کوتاه تر شود ، در نتیجه تصاویر واضح تر می شوند. با بررسی فراداده ، اختلافاتی که در زمان قرار گرفتن در معرض دیدم بسیار جزئی بود (به عنوان مثال 1/6 در مقابل 1/5 ثانیه در یک ، 1/9 در مقابل 1/8 ثانیه در دیگری) ، اما همه اینها کمک می کند.

دوم ، بهبود نسل در سنسور و فن آوری پردازش. سخت افزار به تدریج بهتر می شود و الگوریتم های پردازش تصویر اپل نیز به همین ترتیب.

سوم ، سنسور بزرگتر. هیچ راهی برای تعیین میزان نقش این بازی وجود ندارد ، اما مقایسه های علمی بیشتری که دیگران از 12 Pro در مقابل 12 Pro Max انجام می دهند ، قطعاً شواهد متقاعد کننده ای در مورد نقش آن ارائه می دهد.

من می توانم محصولات کنار هم بیشتر نشان دهم ، اما همه آنها دو مورد یکسان را نشان می دهند: کمی سر و صدا و کمی جزئیات بیشتر.
حالت های ترکیبی پرتره و شب

یک تفاوت عینی بین iPhone mini و iPhone Pro Max این است که مورد دوم برای اولین بار از حالت های ترکیبی Portrait و Night پشتیبانی می کند.

هم برای سوژه و هم برای عکاس سخت است که به مدت سه ثانیه کاملاً بی حرکت بماند ، بنابراین تصاویر از اولین تست من از کمی نرم تا غیر قابل استفاده متغیر است. من فکر می کنم واقعیت این است که شما هر دو باید در گرفتن نتایج خوب تلاش کنید - این ابزاری نیست که بتوانید به طور عادی از آن استفاده کنید. اما آنقدر مرا تحت تأثیر قرار داد که می خواهم بیشتر با آن بازی کنم.

تاری بیشتر پس زمینه؟

هر دو لنز دیافراگم بازتر و یک سنسور بزرگتر باید در عمق میدان کمتری منجر شوند و باعث افزایش میزان تاری تصویر در عکسهای عادی (حالت غیر پرتره) شوند.

آیا در عمل اینگونه است؟ من می گویم نه در بهترین حالت ، تا حدی کاملاً ناچیز. ساختمانهای پس زمینه را در این دو عکس مقایسه کنید (آیفون 11 سمت چپ):

تفاوت بارزتر در این عکسهای بسیار کم نور این است که دیافراگم بیشتر باعث کاهش زمان نوردهی می شود (1/13 در آیفون 11 ، 1/20 در آیفون 12) ، که تصویر واضح تری ایجاد می کند. منظور من این است که تنوع بیش از حد در این نوع عکس گاه به گاه وجود دارد که می تواند تفاوت ایجاد کند ، اما من باز هم به طور مداوم تفاوت های کوچکی را در زمان قرار گرفتن در معرض دیدم ، و هر چیز کوچکی کمک می کند.

دوباره می توانید نور روشن تر و جزئیات بیشتری را در کت مشاهده کنید.
آزار دهنده ترین خطای دوربین هنوز وجود دارد

بزرگترین نقطه ضعفی که با دوربین آیفون 11 پرو پیدا کردم بازتاب های داخلی است. اگر منابع نوری در نقطه روشن در تصویر وجود داشته باشد ، بازتاب ها واقعاً بد هستند. این مثالی است که من سال گذشته زدم. این یک قاب گرفتن از یک کلیپ ویدئویی بود ، اما همان چیزی که در عکس های ثابت دیده می شود.

همین مسئله در مورد iPhone 12 Pro Max نیز وجود دارد. به عکس بالایی نگاه کنید (برای راحتی بیشتر دوباره در زیر آورده شده است). دامنه دینامیکی واقعاً چشمگیر است. اما به آن رگه نوری در سمت راست تاج نگاه کنید. این یک بازتاب داخلی است که واقعاً عکس را خراب می کند. بسیار امیدوارم که اپل تاکنون این مشکل را برطرف کرده باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد